Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 619 ggr
VindensKaningard
0

Tips på köttillskott, dvärghamster.

Ja, jag har ingen fantasi när de kommer till maten för mina tjejer. Har äntligen hittat en kattmat som går hem hos min äldsta dam dock. Men kattmat kostar ju ändå pengar, och burken håller inte länge. Jag har dessutom inga andra djur som kan äta kattmaten. Funderar därför över om någon har några tips vad jag kan ge hemifrån? Kokt skinka brukar de gilla men vad finns de mer för något jag kan ge?

Någon som kanske har en matsedel för sin dvärghamster som vill dela med sig? Ska skriva matsedlar åt alla djur innan jag flyttar så jag vet vad som behöver handlas in när osv.

Achatina
0

Hård kokt ägg tärnat i bitar tycker mina hamstrar om

[findusen]
0

när du äter kött själv typ köttfärs, oxfilé. ja vad som! så kan du ge det till hamstern.. en liten liten bit innan du kryddar. vet inte hur det är med griskött , med bakterier o så, men det kan säkert någon annan svara på! 
o  kyckling, det bör du kanske inte ge.,,
ja brukar ge mina kattorrfoder.. det finns provpåsar för bland annat royal canin o james wellbeloved o en sån provpåse räcker ett tag =) (finns bara i djuraffär o möjligen hos vet.)

Sara87
0

Rått eller lättstekt kött, okyddat kycklingkött, Barnmat på burk, kattmat, hundmat (på burk å torrfoder), kokt eller lättstekt (helst okryddad) fisk.

Achatina
0

Sen finns det ju alltid foderinsekter som man kan införskaffa i djuraffären x)

Helena1978
0

Griskött och kycklingkött innehåller lite andra bakterier och bör ej serveras rått, däremot går det ju bra att koka den i bara vatten.

Nötkött går ju att ge rått, min robb äter dock inget rått nötkött så han får kattmat i form av torrfoderkulor då han inte heller äter burkmat för katt.

Kattmat ska ju innehålla mer animaliskt protein än hundmat då det ju ingår naturligt i deras kost.

Själv köper jag ju kattfoder främst för att jag har katter, och det lilla torrfoder mina hamstrar kräver märks ju inte.

Imasy
0

Man kan ju faktiskt gå till djuraffären och tigga till sig lite provpåsar också, för att se om maten går hem eller inte, så har man ju inte köpt en massa dyr mat man sedan får kasta ;)