Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1244 ggr
Imasy
0

Skillnad vid "säng-bäddningen"?

Jag vet inte om detta är ett fenomen som bara existerar i Falun ;)

Men iallafall så när man har städat buren och gjort rent i boet, så håller honorna på att grejar och fejar och har sig för att bädda ordentligt. Pysslar bra länge innan de är nöjda.

Hanarna ger blanka sjutton i hur det ser ut, de går in och sover bara, kort och gott. De tar väl med sig lite snacks in i boet och sen är det bra.

Har ni också märkt en sådan skillnad på era honor och hanar?

Själv ser jag ju en klar jämförelse till kvinnor och män…  ;D ;D

Achatina
0

Ja x) Och inte bara på djurslaget hamster.
Man ger dem toapapper…
Honorna sliter sönder sitt och bäddar omkring ett jättebo. Hanen drar kanske med sig det till "sitt" hörn och däckar där obäddat. Skrattande

Imasy
0

Ja, jag menar det ;)

Glenn gjorde sitt bo på dass, han vägrade att använda sitt lilla bo. Det kändes bara som att det var en biltidning som fattades så var han en äkta karl ;D

issa83
0

Det har varit samma här hemma när jag haft både honor och hanar. Just nu bor det bara hanar här hemma och det är så städat och fint hos dom. Dom bara däckar som ni säger i nåt hörn och i övrigt är det ordning och reda i buren precis som matte fixat till det:)

Men mina honor jag haft ger mig gråa hår. Jag är ALLERGISK mot röra och är väl en aning pedantisk måste jag erkänna. Så jag får anfall när jag städat så fint i burarna och kommer tillbaka en stund senare och ALLT är uppochnervänt och typ all pellets är samlat i ett hörn..

På SM nu på söndag ska jag hämta hem en ny hona och försöker förbereda mig mentalt på att ha en katasofbur här hemma igen, bland grabbarnas fint städadeFlört

Sara87
0

Mina två nuvarande hanar måste va ganska annorlunda då, för hos dom är det stökigt! Så gott som varje kväll/natt så sprider Tristan ut sitt papper över hela burbotten å möblerar om. Ville hoppar runt så mycket i sin Bur att det är kattsand å torrfoder överallt känns det som. Ser ut som ett bombnedslag.
Mirella har inget speciellt sätt att va. Förut bökade hon runt som sjutton å va inte alls nöjd med min möblering efter städningen. Nu lägger hon sej oftast i hörnet där hjulet står, kryper ihop till en boll å somnar. Så har hon legat de senaste dagarna, men idag va hon faktiskt ut i buren å letade på sej papper så nu har hon ett mysigt bo igen :)

#3 Måste säga att jag är nog rätt lik dej där när det kommer till de pedantiska dragen. Jag vill att det ska va snyggt å rent hos hamstrarna, inget kul när dom bara förstör det -fniss-

Westis
0

Det är lite olika här hemma.

Ibland däckar de obäddat, men ibland vill de bädda och ha sig.

Första gången jag såg att Kråkan pulade in en massa toapapper i kinderna blev jag livrädd! Trodde att han tänkte äta ihjäl sig eller nåt.

Men sedan upptäckte jag att han drog ut allt i sitt bo *puh*

Kråkan sover just nu nergrävd i pelletsen, med en massa papper. Medans Tamagotchi sover i en batteriholk från BamseSkrattande

issa83
0

#¤ skönt att höra att det inte bara är jag som har svårt att acceptera hamstrarnas hemtrevliga röraFlört

Sara87
0

#6 Jag tror inte att du å jag är dom enda "hamsterburspedanterna" här inne faktiskt ;P

Imasy
0

jag var en burpedant, men jag har gett upp ;D

issa83
0

#8 haha ok

MickiRosa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vissa av mina hanar älskar att få toapapper och bygga bo, kommer ihåg att Brownie gjorde riktigt fina bon. Medans Ollie tex struntar i om allt papper ligger överallt.

Vissa honor burkar ju ta all papperpellets och bygga sig en vulkan eller getingbo. Det är helt tomt på halva buren eller mer och sen ett jättebo i ena hörnet, ser lite skoj ut.

Här är en video på ett stort bo=)

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

[sofia-85]
0

Min Benji bäddar inte alls han lägger sig där han står typ :)

Men hamstern vi hade när ja va liten Josefin, hona då :) Hon kunde bädda i timmar

issa83
0

#10 är det Enni som har boat?

Hamstermamma
0

Inser att vi har en kille som verkar skilja sig från mängden, för jisses vad han pysslar och bäddar och fixar. Allt papper han får ska knycklas och göras mjukt och bygas bo med. Och han bär runt på saker. Väldigt "feminint" att boa sig så som han gör låter det. *L* att han sedan kissar i sitt fina mysiga bo så att jag måste städa där oftare än han verkar gilla är ju en helt annan historia.

MickiRosa
0

#12 yess=) hon hade bebisar där i;)

issa83
0

#14 tyckte väl jag kände igen, älsklingen. Var lite jobbigt att se henne faktiskt, man blev lite blank i ögonen… Men hon var så vacker

MickiRosa
0

ja hon lever tydligt klart i våra minnen. om du är känslig så råder jag dig inte att kika på min hemsida på fliken längst ner som heter regnbågsbron. jag gjorde sidan, men så fort jag var klar gick jag därifrån. jag klarar inte att gå in och kika där utan att få tårar. jag funderar nästan på att ta bort den..

Sara87
0

#10 Såg ut att va ett mysigt bo :) Hon va vacker lilla Enni.

issa83
0

#17 ja det var en underbar liten tjej. Så speciell.Älskade henne så!

Achatina
0

#8 Det är hamstern som bor i buren, inte dess ägare Flört

Helena1978
0

Härhemma är det olika, vissa hanar är otroligt pedantiska och ingen pappersremsa får ligga någon annanstans än i boet, då hämtas det och läggs på plats. Vissa av mina honor boar rejält medan vissa bara "somnar på plats" där det behagar.

MangoPeperoniOwner
0

Mango fixar och trixar  en stund innan han är nöjd och inte känner att jag har förstört allt :)

Sara87
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på Tristans stök

tilda-ville
0

Hahha.. Då tror jag att min hamster är lite bögig :P hiihi…

Han gör precis som ni säger att honorna gör :P Efter att jag städat buren pysslar han alltid till ordentligt, han kollar alla nya grejerna och bygger ett fint bo. Pappret brukar han bita loss i jätte små bitar det ser nästan ut som pappersmassa!:P

Kawaiih
0

Har dock ingen hamster men har två kaniner och där bäddar honan hela tiden men hanen struntar i hur det ser ut XD

Hanna, 22år, Uppsala
Hundsport - Ridning - Fotografering