Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1024 ggr
UlrikaD
0

Äntligen...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

kan det kanske ha fungerat. I 3 veckors tid har jag försökt få ihop Englatassens Pascha, rost umb LH och Hälsingeskogens Turkish Coffee, choklad bandad odd-eye LH. Men inte nån gång har det funkat. De har gått och blivit polare istället. Ingen som har talat om för dem att hamstrar är solitära. Så här har det sett ut de senaste veckorna här.

Vad vill du matte, jag äter faktiskt här säger Coffee.

UlrikaD
0

Jaha, är du här nu igen, vad har du gjort sen sist då?

UlrikaD
0

Oj, är det så hemligt. Såklart du kan viska det till mig istället.

UlrikaD
0

Matte tjatar om nån parning hela tiden. Är det du som är killen eller?

UlrikaD
0

Men du tjejen, spana in chillorna som leker därborta. Ska vi inte springa och busa med dem istället för det här tramset.

Jomen självklart, det gör vi!

UlrikaD
0

Och efter det brukar jag bara se två små runda hampis-rumpor som skuttar iväg ut i rummet. Bästa polare, verkligen.

Men inte idag. Vet inte riktigt vad som hände, men Coffe har en brunstig hona som bor över honom, Sweetie med bebisar som bor under honom och nu en brunstig Pascha som bor bredvid honom. Det var tydligen vad som krävdes för han verkligen dansade runt i buren inatt. Och Pascha var likadan. Och även ifall killen låg inne med den sämsta teknik jag någonsin sett. Och även ifall han inte riktigt visste vad som var fram och bak eller ens sida på sin tjej så hoppas jag att han fick till det ändå. Ville ju inte stå och stirra på dem heller. Eller springa och hämta kameran, fast jag ville gärna haft bildbevis. Nu håller jag verkligen alla tummar för små chokladisar om 16-dagar.Skrattande

Englatassens
0

Håller alla tummar å tår!!

Ham-Madam
0

Skrattandehoppas det tog sej.

Guldgruvans1
0

åh, grattis!

Hälsa honom att imorrn blir han morbror med.

Kram!

UlrikaD
0

#8 Det kan jag väl inte göra. Då förstår han väl ännu mindre varför jag tyckte att han skulle dejta Pascha. Han kanske tycker att det räcker med en Casanova i släkten.Flört

Sara87
0

Hoppas det tog nu efter allt slit :D

UlrikaD
0

Både ligger helt utslagna i varsitt hus i varsin Bur och rör knappt på morrhåren när jag pratar med dem. Var tydligen jobbigt att vara på dejt.Skrattande

TiinaN
0

Nej, vad kul att det äntligen funkade! Du som kämpat så länge med dem här två. Åååh du får inte alls visa bilder på läckerbitarna, finns väldigt stor risk att jag tar vagnen ut till dig och hämtar hem en Förvånad

UlrikaD
0

#12 Du vet var min brevlåda bor.Flört

Helena1978
0

Hoppas att det tog, och att du "snart" har en hel hög med små knatande bebbar Cool

mocchino
0

Syrran Piaff hälsar och håller tummarna att det tagit nu! :D

// Nathalie

UlrikaD
0

#14 och #15 Tackar!!Skrattande

Har ingen av er hemsidor?

UlrikaD
0

Och även här verkar det som om hamster-storken står och väntar. Pascha väger 225g idag och har börjat rulta lite mer när hon går tycker jag. Och visserligen får de god mat, men jag har verkligen hållit igen på gräddtårtorna och chokladpuddingarna det senaste så viktuppgången beror nog inte på det.Flört

Sara87
0

Kul att parningen tagit.

UlrikaD
0

Nog är hon stor alltid. Hon hörde mig komma in i rummet förut och skulle som vanligt ut och hälsa. Hon ligger så mysigt och sover i sitt hus. Först kommer huvudet, sen kommer axlar och framtassar, sen kommer, ja sen kommer, ja sen efter lite möda och stort besvär kommer resten.Skrattande Nån dag till och sen måste hon nog säga hejdå till sitt älskade hus en stund. Brukar alltid ta ut huset någon dag innan födseln men jag måste nog göra det tidigare här.

Englatassens
0

Oooo va spännande!! Hoppas allt går bra vid födseln å att hon e en god mor så mormor kan bli stolt!!Flört

UlrikaD
0

Jag förstår verkligen inte den här tjejen! Hon gick upp ännu mer i vikt till 235g och skulle haft bebisar igår. Men inga bebisar. Inte har jag märkt av någon brunst heller. Och hon är kelig som ett kladdigt frimärke. Men hon är väl skendräktig då. Blir så ledsen, ville så gärna ha bebisar efter henne och Coffee. Har försökt så länge så nu har ju Pascha hunnit bli 6 mån.Rynkar på näsan

Ham-Madam
0

försök igen.

vissa honor kan hålla på sej tills de blivit 7mån.

så ge inte upp än.