Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1426 ggr
[Hamster95]
0

Jag hatar vissa hjul.....

som går sönder så fort man ska städa buren!Hjulet heter Rolly!

Idag blir det en tripp till zooaffären för att köpa ett nytt Hjul åt plutten!

Det lutar åt ett stort Hjul på ställning

TiinaN
0

Jag använder Rolly-hjulen och de har inte gått sönder för mig. Två av mina är använda i snart ett år dessutom.

[Hamster95]
0

Jag vägrar plasthjul nu!

Nu ska det vara metallhjul på ställning!Det finns ett stort som hamstern inte kan fastna med fötterna i!

Hamzter95
0

metallhjulen är EJ bra om dom har springor för hamstrarna fastnar där imellan och går inte lika bra heller för dom att springa.. plasthjulen är bäst! förutom att det kanske är plast som inte är bra för hamstern ? Jag vet inte riktigt det dära med plasten men annars är dom jättebra.Dom går inte sönder för mig.. Kanske för jag tar det lugnt och inte rycker o sliter i det :P

L8sson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett stort metallhjul! satte papper runt och det går så bra så =)

Gillar inte plast, förstår dej. Det går sönder bara helatiden!

[Hamster95]
0

#3,jag ryckte inte och slet i  det!Min hamster sprang typ hel tiden i det och då blev det repigt eftersom det sitter mit gallret!Metallhjulen ser if fina ut efter typ 3 veckor!Plasthjulen är helt sönderrepade!

#Ungefär ett sånt stort jul har jag!Jag behövde inte sätta papper runt mitt för det finns ingen risk att han skulle fastna!Mitt metallhjul låter if,inte tillskillnad från plasthjul som gnisslade hela tiden!

Alta
0

#5 Om din hamster springer i det så mycket så kanske den är beroende och därmed inte borde ha ett Hjul i buren hela tiden?

[Hamster95]
0

Asså jag funderar ju på att ta bort det på kvällarna men då blur mamma sur och söger att han blir apatisk

TiinaN
0

Om ett plasthjul skulle börja gnissla så är det bara att sätta lite matolja så slutar det. Funkar utmärkt för mig.

L8sson
0

#5 mitt kan låta lite, inte gnissla men jag sätter matolja på så gör de inte det längre :)

Hamzter95
0

#8 ah det kan man , men hallå :P för mig är det tvärsom ,, metallhjulet gnisslar och plasthjulen är bra fast det "bullrar" lite när dom springer i det.. Men dom går inte sönder eller blir repiga :O
fast jag kanske har annat sorts Hjul med bättre kvalité =)

TiinaN
0

#10 Mina blir inte repiga heller :)

L8sson
0

visa bilder på era Hjul :P så får man se på olika förslag

psyko
0

#7 Låter ni h*n springa tillräckligt mycket utanför buren också?

Hamzter95
0

okej tar kort på ALLA mina Hjul :P kommer med bilder senare i kväll kanske =) hehe ja har bara 3 Hjul x')

L8sson
0

#14 hehe gör det :)

Hamzter95
0

Här kommer Gurkans Hjul (det äldsta hjulet jag har)

Hamzter95
0

Här Är Kiwi´s hjul

Hamzter95
0

Och Sötiz´s Hjul :)

Linda3046
0

Här är de hjulen jag använder nu. Hade plasthjul förut men jag tycker de bullrar något förskräckligt, mamma kallar dom hjulen för trummor xD De är 20 cm i diameter.

[John-Weinerhall]
0

Hamzter95 får jag fråga dig varför du säger åt hamster95 att inte ha gallerbur för att dom kan skada sig fast du själv har det??? Jag har bara 20cm plast Hjul. Dessutom har jag en fråga till är det dvärgar eller guldar du har??, ifall du har guldar är isånna fall dom hjulen alldeles för små till guldar!!

Mvh John Weinerhall

Hamzter95
0

#20 jag har INTE sagt åt hamster95 att inte ha gallerbur ? :S Det står INTE NÅGONSTANS i denna tråd ,så jag vet inte riktigt vad du menar med det - förklara dig gärna om du svara ……

Hur vet du om jag har gallerbur ? :S Jag har INGEN gallerbur till mina hamstrar.. Jag VET att guldisar inte ska ha så "små" Hjul som jag har men jag har dom till Dvärghamstrar ..

#19 det är smart att du gjort en sån dära grejj runt hjulet så hamstertassarna inte kan halka ner i springorna :P

Linda3046
0

#19 det är inte jag som gjort det utan den var så när jag köpte den :) Men när jag hade ett metallhjul som jag lånat av skolan så klädde jag in det i kartong från en cornflakes-kartong ^^

[John-Weinerhall]
0

#21 Jag råkade skriva fel jag menar gallerhjul och jag syftar på inlägg nr#3

Mvh John Weinerhall

Hamzter95
0

Jaha det var en annan sak ;P Jag sa inte att hon inte skulle använda det hon får hjärna göra det men jag bara skrev det som en slags "varning" Jag vill egentligen inte ha ett metallhjul men fick det av en och i den buren går det inte ha ett sånt dära plasthjul för det går inte fästa fast så ja får ha det dära metallhjulet.

Imasy
0

En fråga, menar du att hjulen blir repiga och fula, eller traiga, alltså helt kaputt och inte fungerar att springa i längre?

Att de blir repiga kanske är något man får leva med, likväl som de små liven gnager på inredningen? ;)

Krikke
0

Mitt satt på gallret, de blev sönder repigt, men de ramlade jue inte direkt i bitar för de ;)?

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |