Kissar i huset
Nu har Thomas kissat i sitt hus, eller snarare sitt sovhörn igen. Brukar de göra det? Mina tidigare hamstrar har varit så renliga och haft ett hörn eller möjligen två där de kissar eller så har de använt sandskålen. Det gör han. Också. Och två hörn. Och tro mig, det hjälper inte att städa dagligen! Det känns ju ganska äckligt och luktar och så måste vi städa och han måste bädda om sitt sovhörn och hamstra på sig mer mat eftersom även maten luktar kiss. Vad kan man göra?
Ta bort huset är mitt råd….dom kan göra som han gör och kissa i flera hörnor.
Använd rivet toapapper som bo så kan du lätt byta ut det när det blir smutsigt.

Tack för rådet. Vi har tagit bort hans trähus, men eftersom vi har en konstig Bur i två våningar så finns det som ett inbyggt hus på övervåningen som inte an tas bort. inte utan våld och sax med vassa kanter som resultat. Han har oblekt hushållspapper att bädda med, men ALLT luktar ju… och han gillar ju inte när vi stökar med hans sovhörn. Men det är väl bara att gilla läget och byta dagligen även i huset.
Min hamster sover i en kartong.
Typ för Te,Flingor,Ris,Potatismos,Pasta!
Såna Tomma kartonger klipper jag till lite.'
Som bomaterial har han vanliga tvättlappar som jag klippt i långa remsor.Det funkar betydligt bättre.

Vi har provat med hus, utan hus, med låda typ kartong och olika saker att bädda med. Men då och då kissar han ändå där han sover vilket gör att mat och hamster luktar kiss. Jag är mest konfunderad över varför man vill sova där det stinker, för oftast gör han ju det när vi inte är hemma eller vakna och så när man tar upp honom så luktar det illa och så får man städa och då blir han ju sur/stressad för att vi måste slänga massa mat som han jobbat med att samla. Saken är ju den att det inte händer alltid, kanske varannan vecka. Jag tycker bara att det är så märkligt. Och lite äckligt. Jag gillar att gosa med hamster, men inte när det luktar kiss.
Du verkar ju ha testat det mesta. Jag kan inte komma på nån mer idé tyvärr.