Hjälp!!! Döende hamster???
Hej!
Min hamster ligger i sin Bur och tar sig bara hjälpligt fram. Ser ut som att hon är "stel" och därför inte kan röra sig så bra. Hon verkar sval och när jag ger henne vattenflaskan försöker hon inte dricka. Allt går väldigt! i slowmotion och hn verkar off.
Snälla hjälp mig och ta er tid att svara på det här!!!
Det här är min första hamster, min lilla älskling…
Tyvärr hittade jag henne bara för en liten stund sen och djursjukhuset tror jag har stängt. Letar tider och tel nummer och klockan är 23.30.
Kram
låter som om hennes sissta tid är inne.
gör det som känns bäst för dej.
orkar du så sitt med henne i knät,ha nåt mjukt under tex en bit fleesetyg,smek henne lätt över kinden el ryggen.
känner du att du inte klarar av det så ställ buren på ett varmt å tyst ställe så hon får somna in i lugn å ro.
Djursjukhuset gick inte att få tag på nu på natten men lever hon imorgon bitti ringer jag dit.
Jag har försökt att sitta med henne i famnen men det känns som att hon blir mer stressad av det fastän hon egentligen är väldigt tam. Så jag har lagt in en handduk åt henne på halva burgolvet och den andra halvan är vanligt spån. Tänkte att det skulle bli lite varmare och goare för henne att ligga på men hon verkar föredra spånet. Sen har vi höjt tempen här hemma från 22 grader till 25 så det blir lite varmare för henne. Ska även dämpa belysningen och sitta o titta på henne…
Hon betyder så oerhört mycket för mig!!!
Tack för svaret!
Kram
Nu har jag fått en tid hs vet kl. 10.40. Hon sa att det var knappt ingen ide att ta en akuttid för det skulle säkert bli en massa väntan.
Vad tror ni andra? Är det någon som varit med om det här förut?
Kram, en ledsen matte…
Nu har gumman fått somna in…
Vet gissade på att det var en tumör eller blödning i hjärnan.
Kram
Nej vad tråkigt :´(
Men hon slipper iallafall må dåligt nu när hon är i hamsterhimmelen.
Så tråkigt att hon dog :( Hur gammal blev hon?
så tråkigt att hon gick bort. förstod nästan att det var nära slutet.
hur gammal blev hon?
*tröstkram*
Vill oxå ge dig en eloge för att du tog din vän till vet. Ansvarsfullt!
R.I.P lilla vännen…
Jag beklagar. Det är jobbigt när ens älskling går bort. Har varit med om det också. Å andra sidan var det väl skönt att hon fick somna in och inte hann lida så mycket. Tänk så att du har hjälpt henne.
Kram
Ärligt talat vet jag inte hur gammal hon var. Jag köpt henne (Arnold) och Borat (mina första hamstrar) i augusti förra året och de på djuraffären menade på att de var ca: 6 veckor.
Efter att ha fött upp tre kullar så vet jag att det inte stämde. Med största sannolikhet var de redan fullvuxna, tyvärr, vilket gjorde att jag fick kortare tid med dom än om de hade varit ungar. :o(
Dessutom så sa de att båda var hanar vilket visade sig senare att Arnold inte var när jag hittade nio andra små minisar i hennes Bur.
Borat, världens snällaste hamster, har även gått bort. Det gjorde han i slutet på juli och då förstod jag att det antagligen inte skulle dröja så länge för Arnold även om man hoppades att man skulle ha fel.
När Arnold hade fått sin andra kull så satte jag ner ungarna (med övervakning, en stund) hos Borat (pappan) och han var riktigt underbar mot dem!!! :o) När de började kivas så gick han emellan och särade på dem! Såg fantastiskt roligt ut!
Arnold, min egna lilla favorit, om man nu får ha en sådan var helt underbar! Enormt mycket spring i benen och en envishet som hette duga! :o) Hon blev väldigt tam och litade fullständigt på mig! Detta märkte man särskilt av hennes sista kväll i livet när hon kom stapplandes mot buröppningen och försökte "möta" mig. Stackars liten, hon tog sig knappt fram på benen…
Det var verkligen inte lätt att säga till vet att vi skulle ge henne sprutan. Vet hade redan sagt att det vore det bästa och humanaste för henne men att själv stå där och ta det slutgiltiga beslutet var oerhört tungt… Tårarna bara forsade fram på mig… Tänk att en så liten varelse kan frambringa sån stor kärlek i en människa!!!
Nåja, nu får jag fokusera framåt på de tre andra jag ha och se tillbaka på den tiden jag fick med Arnold och Borat! Det är en ära för mig att ha fått ta del i deras liv!
Dessutom väntar jag hamstertillökning på torsdag… :o)
Kram
#10 Usch ja, inte kul att ta det beslutet. Jag tog bort min Astrid i somras, det va inte kul att ringa veterinären som kom ihåg mej å Astrid å säga att "nu är det dags" för hon blev inte bättre tyvärr efter som lunginflammation å medicinering.
Stackars lilla Arnold. Undrar varför djuren absolut ska bli sjuka på helgen, man är ju nästan helt maktlös om man inte bor precis bredvid ett djursjukhus med helgöppet.
Kul att du får tillökning imorrn, dvärgar det med?