Ombyggda/hembyggda burar
Är på gång att bygga/tillverka en rymningssäker Bur till en av hamstrarna (det är ännu i skissningsstadiet).
Men när mina hamsterpojkar skulle flytta hemifrån (ifrån morsan och systrarna i alla fall) så var det tal om ombyggnation av en Bur. Och jag gillar den nya ombyggnationen mycket, mycket bättre än orginalet.
"Ingredienser"
Maxiduna som saknar klämmor och galler. Att den saknar klämmor hör väl egentligen inte till det positiva utan det mer negativa. Men avsaknaden av gallret och min påhittighet gjorde buren till en bättre Bur.
Silvertejp. Det ersätter just nu klämmorna till buren samt fäster de andra delarna på buren.
Plexiglasskiva/eller likn material, några millimeter tunn.
Galler från miniduna eller liknande.
Sen är det bara att klistra på allting med silvertejpen.
Jag tycker att det ger mycket bättre kontakt med burens invånare då de blir lättare att ta upp utan problem. Tycker inte att det är så kul att öppna gallerluckan i taket, sleva ner en hand/arm eller försöka dra bort gallret, gärna ljudlöst eller utan så mycket buller som möjligt. Sen att det inte kanske är så snyggt är ju en annan grej men jag gillar i alla fall min obyggda Bur mycket bättre än orginalet ^^
Bild?

jag fattar inget alls vad du hade tänkt göra med dian bur-ingredienser, så jag har inga kreativa förslag 
Bild! Bild! Bild! 

bild! :D
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan