Måste visa upp!
Skulle verkligen hålla mig till efter helgen med att skriva den här tråden. Men det går ju inte.
Har varit och hämtat en bedårande liten Debbie idag. En silvergrå tös som jag tingade när hon var mindre än en metmask. Måste bara visa upp henne!
Anledningen till att jag ville vänta tills efter helgen var att imorgon får jag en otroligt efterlängtad "bonus-hamster" hit som inte alls var planerad men så otroligt välkommen. Tänkte presentera båda samtidigt. Men nu Debbie! Denna bilden är tagen av Eva på Dianthus.

Åh har du varit och hämtat henne nu. Verkligen urfin! 

Kl.8 imorse gav jag mig iväg. Kan ju säga att det verkligen inte är min tidpunkt på dagen. Brukar ju gå och lägga mig vid 6 på morgonen. Så nu ska väl jag och hampisarna ta oss en tupplur tror jag.

#3 Ojojoj, det måste vart jobbigt haha ;) Din lille "bonus-hamster" längtar efter att få komma hem till dig imorn ;D
Bedårande!!

#4 Hoppas det, jag längtar efter honom.
#5 Som en liten prinsessa av spunnet socker.
Oj, vilken liten gullplutt hon är. Grattis!

oooh så söt!

Men vilken liten sötplutt! :D
// Nathalie

#Grattis, det var off-white killen? Han har jag sett på bild. Helt underbar!!
Men jag undrar om ingen av dagens hamstrar läser instruktionshäftet de kommer med egentligen.
"Låt hamstern vara ifred någon dag så den vänjer sig vid sin nya miljö" Seriöst, jag försöker verkligen med varenda nykomling som kommer hit. Men så fort jag sträcker ner handen för att ge dem mat så har de redan klättrat halvvägs upp på armen ju. Debbie var inget undantag. Nu var det dags för kvällens sallads-tallrikar. (vilket tar en liiiiite längre stund att göra iordning nuförtiden, undrar varför…
) Sätter ner fatet i Debbis Bur, hon sniffar på mig och på tre sekunder så är hon uppe vid armbågen. Tar upp henne och har henne i knät. Hon ser sig nyfiket omkring. Där kommer en chilla, puss mitt på nosen bara, inga problem. Tyckte till och med att det såg ut som om hon fnittrade lite. Gosade lite med henne men satte ner henne ganska snart igen. Då tittade hon med besvikna ögon på mig: men, vadnu, redan? Försökte förklara för henne att det var meningen att hon skulle vänja sig vid miljön. Hon skakade förbryllat på huvudet, sa ja, ja, och började mumsa pastasallad istället.

jätte fin
#11 Japp, offwhite-killen är han!
Haha, det där känner jag igen, Danny ville komma upp ur buren direkt när vi hade varit och hämtat honom och kommit hem på kvällen.
När jag tog av överdelen på dunaburen började han klättra i ett hörn och tog sig ut hur lätt som helst och ville inte alls vara kvar i buren!

Helt ljuvliga bebisar i den kullen ju.
#11 hihi, verkar vara en mycket trevlig tös du fått hem :) Gillar dina små berättelser, man kan liksom se händelserna framför sej ^^