Strömaterial
Hej! :)
Vad föredrar ni att ha i hamsterns Bur?
Just nu har jag kutterspån för min lirte mer korthåriga guldhamster.
Men jag ska precis skaffa en till med hårlaget LH rex, Men då har jag hört att kutterspånet fastnar i den sortens päls.
många kramar till er! <3
mvh Karin
jag har haft spån till min lh. Det fastnar i pälsen och blir tovor.
Då jag tycker att papperspellets luktar skurk på burk vill jag inte ha det, men det finns många andra som använder detta och är nöjda med detta.
Jag har funderat på att gå över till träpellets, då jag tror att detta kan hjälpa till att hålla burarna fräscha och luktfria längre. Dessutom så kan man vid städning återanvända detta, så man sparar ju in lite där, då det räcker med att fylla på bara när man städar.
Vad smart !
Tack för tipset :)
Finns träpellets och ev. Papperpellets på en vanlig zoo afär?
jajamen, det säljs oftast iallafall, på djuraffär, men även matbutiker brukar ha Toalätt.
Vad bra :)
tack för hjälpen!
Jag använder toa-lätt (papperspellets). Det fungerar bra. Fast jag gillar inte lukten. ;)

Jag gillar alldra bäst q-strö

Trä-pellets har jag i toa-lådorna till illrarna. Det är ju jättehårt, det kan väl inte hamstrarna ligga på?
Mina hamstrar brukar ju även sova på platshyllor, trägrejor mm, så det är väl iof ingent ett speciellt mjukt ställe det heller, men mina har ju bon som är mjukt bäddade så de behöver ju aldrig ligga på pellets direkt.
Man kan använda Majsan Remiss kattströ, det är liknande som Toa-Lätt jag TROR det luktar lite mindre.
#9 En del säger att det är samma sak som Toa-Lätt men jag tycker faktiskt att det luktar mindre. 

Vi har "ALL PET", en slags träpellets i rosa påse som vi köper i zoo-affären. Håller sig luktfri länge och fukar jättebra. Thomas bäddar i sitt bo med massor av hushållspapper så han ligger ju inte direkt på pelletsen. Dyrt, men drygt.
#11 Det tänkte jag också köpa en gång. Men tyckte det var lite för dyrt. ;)
Hos Mirella (lh) å Vilhelm (kh) har jag spån, Tristan (lh) har däremot Majsan Remoiss Kattströ just nu, men blir Toa-Lätt sen, men kommer nog oftast bli Majsan för hans del eftersom jag kan köpa det på Granngården här i Smedjebacken :P
Hur stor mängd är det och till vilket pris på majsan?
#14 20 L, 59:-
#10 Okej då ljög jag inte då :)
P.S som Sara87 sa så finns Majsan Remiss oftast bara på Granngården.