Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 568 ggr
Mizoan
0

Hjälp, hon attackerar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej!

jag vet inte vad jag ska göra, min dvärghamster mimmi är helt galen. Alldelles nyss när jag skulle lägga ordning en toarulle i hennes Bur så kom hon ut ur sitt hus och attakerade mig! hon bet mig i fingret och hängde typ kvar.

Det är inte första gången men hon har aldrig hängt kvar förut. Det är jätte synd för hon är jätte snäll annars och nu vet jag inte vad jag ska göra.

JAg vill ju inte bli biten mer men jag måste ju sköta om henne. är det någon som har något tips elelr något. ÄR det vanligt att dvärghamstrar gör så ? det är bara när hon är i buren som hon gör så, har det något med revir att göra? är tacksam för att råd!Skrattande

Guldgruvans1
0

Går hon ihop med din dvärghamster hane?

Kan ju vara så då att hon är dräktig och då blir dom grinigare.

Mizoan
0

de bor i varsin Bur, de är köpta separat. Hon har varit så här nästan hela tiden men aldrig hållit fast som hon gjorde i dag.

Guldgruvans1
0

Jadu, en del honor kan bli grinigare med åldern och tyvärr kan det vara så i ditt fall.

Hur är hon om du väl får upp henne?

[LoveNasse]
0

Du skriver "Det är inte första gången men hon har aldrig hängt kvar förut. Det är jätte synd för hon är jätte snäll annars och nu vet jag inte vad jag ska göra."

Jag tycker inte det låter som hon är jättesnäll annars om hon brukar bitas. Det är inte kul att ha ett djur man inte kan göra något med, men om du har tåla mod och försöker lära henne genom att muta med godisbitar att handen är snäll så kanske det blir bättre.

Mizoan
0

det är olika men om jagbara håller i henne en liten stund är hon snäll, och biter inte. Men efter ett tag om man hållt i henne för länge kan kom nafsa lite.

Jag får väl helt enkelt börja om och göra henne lite tamare eller nåt. hon kanske har blivit lite grinigare med åldern också men jag måste ju försöka få henne att bli snäll igen.

MickiRosa
0

Jag hade en grinig hamster med förut. Man fick passa sig när man skulle plocka upp henne, men i  händerna gick det bra. Men som med din då, att hon nafsade när hon ville tillbaka. Man får helt enkelt lyssna på det då.

Tror att det kan bli svårt att få henne "snäll" igen, utan man får se det som sin "charm" Om du kan hålla henne en liten stund så är ju alltid det nåt.

Vet att det inte alltid är kul att ha ett djur hemma som inte är helt snällt, men vad är alternativen? Omplacera till någon annan som blir biten? Och dom känner ju inte den hamstern som du gör.

Hade själv det här problemet förut, men jag tyckte det var taskigt mot henne att hon skulle få flytta. För finns det en gnutta kärlek i hjärtat för djuret så tycker jag hon ska få bo kvar=)

Kram till dig och din "grinmaja" Flört

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Mizoan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja det klart att man inte kan omplacera henne. Det är ju ingen annan som vill ha en bitis och jag vet ju hur hon fungerar för det mesta och hon är ju ändå min gullisKyss

volvo850
0

hehe ja känner igen det:D min dv hona e oxå helt galen:D hehe men ja tycker de e lite charmigt:P ingen vågar då sticka in fingrarna till henne iaf:P hehe. hon va inte så när hon va yngre men nu är hon väldigt bitsk. hon anfaller oxå.