Lär mig/oss om hamstrar
Jag är ju ganska ny hamster ägare hade hamster när jag var mindre men det är ett par år sedan. Så jag tänkte om ni alla skulle skriva varsin sak som ni tycker är viktigt att veta när man har hamster…
Kanske något som kan hända, något man absolut inte ge den, vad man kan ge den osv
Men du har ju maaaassor av artiklar att plöja igenom, som tar upp det mesta ifrån mat till avel ;P
Men ork att läsa då ;)
Det blir för mkt info på samma gång det :)
Men du får väl läsa en artikel om dagen då ;)
vilken kul å bra ide.
här kan ju alla få skriva å lära av varandra.
börjar med lite lätta saker.
hamstrar bör inte äta apelsin och advocado.
de ska inte ha hamstervadd,det kan de skada sej med,tex få runt ett ben.
de ska inte ha höga burar. de kan trilla ner å skada sej illa
Vad bra :) Tänkte det kunde vara ett lätt sätt att lära in på…
Är det farligt med vadd? Hon på affären rekommendera mig att köpa ju :(

#6 Det är bara ett trick för djuraffärerna att tjäna pengar, tyvärr :/
Hamstrar bör, utöver deras vanliga frön, varje dag få grönsaker, ris/pasta etc.
om du håller koll kan du låta hamstern springa på golvet, i badkaret, i soffan/sängen :) det älskar dom!
jag vet inte om detta kan vara farligt, har iaf aldrig råkat ut för en olycka med det. Men då jag borsta/klipper ner katter så tar jag pälsen och stoppar ner som bo material till hamstrarna. Mkt uppskattat :)
Hamstrarna jag hade som lite boade uteslutande med perser päls ;)

ge den maskrosblad! det älskar alla hamstrar, tror jag. Nu är säsongen över nästan men jag hittade i dag så gå ut och leta! Din hamster kommer garanterat att uppskatta det och det är billigare och bättre än sallad. Fast skölj innnan du ger det :)
Saltsten ska man inte ha. Hamstern får i sej den mängd salt de behöver genom basfodret. Hamstrar kan inte göra sej av med ett stort överskott av salt. Undvik salt å kryddor i övrigt också.
Hamstrar har inget behov av att bada ;)
Det fick vi lära oss julen 87, då tomten hade med en hamster till mig. Vi satt där och kliade oss i huvudet och undade vart den skulle ha maten nånstans, då den hade vattenflaska och badkar, men vart skulle maten vara…??
Sen slog det ju oss. "badkaret" var ju matskålen ;D

hamstrar behöver ha en Bur som är stor till ytan och inte till höjden, då dom inte bör klättra och så, som råttor, för de har ingen riktig känsla för höjd, och kan släppa längst uppe och trilla och slå sig.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan