Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1257 ggr
UlrikaD
0

Min Sweetie

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla egenuppfödda Sweetie gosar sig i sitt hus.Kyss

Hon är dräktig och först fick jag ta bort framdelen på huset för att hon skulle få plats nu ramlar hon snart ut iallafall.Flört

UlrikaD
0

En till.

UlrikaD
0

En till.

UlrikaD
0

Sista.

Imasy
0

Varför känns det som att "Finns det hjärterum…" passar in bra här? ;)

TiinaN
0

Helt bedårande! Kyss

emlas
0

Jag är fullständigt betagen. Vilken mysboll! Kyss

Westis
0

Sicken liten goshöna!

Mikis75
0

Hihi… så sött! Dom är ju för tokiga i bland… har dom bestämt sig för att sova på ett ställe så SKA dom sova där, hur trångt eller opraktiskt det än är ;-)

Englatassens
0

Hon e ju så fin med sitt runda huvve Ulrika!! Vem bidde fästmannen till slut??Glad

Sara87
0

Så vacker tös du har där :)

mocchino
0

Ååå söttösan!! Henne kommer jag och kidnappar nästa gång jag har vägarna förbi! ;P

// Nathalie

UlrikaD
0

Fästmannen är Sweet´s Invasion, dove bandad. Får se vad det kan bli där. Dräktig är hon ju helt klart iallafall.Skrattande

Caroline-E
0

Hon e fin Kyss

Men visst är hon vitmagad? så du tänker på det om ungarna även blir bandade…..

Englatassens
0

E d inte han som e hennes pappa?? El e jag helt ute å cyklar??Glad

MangoPeperoniOwner
0

Aww en myshög! Såg superhärligt att mysa i "stugan" även om man inte får plats :))

UlrikaD
0

Caroline-E: Hon är inte vitmagad, hon är vanlig Nf.

Englatassen: Nej, du cyklar inte.

UlrikaD
0

Nu är jag inte populär vill jag lova. Imorgon har det gått 16 dagar så jag städade buren och gjorde nytt och mysigt. Men jag tog ut huset. Vågade inte riskera att bebisarna kom i kläm där eller får nån träflisa i sig eller nåt. Men jisses, vilken blick jag fick. Jag är inte vatten värd. Hon tog emot en jordnöt som muta medans hon blängde på mig. Hoppas jag blir förlåten snabbt.Obestämd

Caroline-E
0

Ok då luras nog bilderna för hon ser vitmagad ut……

Guldgruvans1
0

Är det inte sweet child of mine?

Hon är ju efter en silversobel roan i så fall väl? och jag håller med Caroline, hon ser vitmagad ut….även på din hemsa.

Men hon är otroligt söt!

Kram!

UlrikaD
0

Ja, hon är efter en silversobel roan hona. Men jag har haft uppfödare hemma som har kikat på henne som sagt att hon inte är vitmagad, därför har jag såklart antagit att hon inte är det. Men nu är jag ju förvirrad såklart.Obestämd Har jämfört med bilder på andra Nf och hon ser exakt ut som dem tycker jag. Hur ser jag det säkrast?

Caroline-E
0

Är det erfarna uppfödare ?

Jag ser det på att hon har de typiska vita vid halvmånarna, det är ju lång ifrån alla vitmagade som får en helvit mage de flesta får bara fläck i vitt på magen i varierande storlek.

Lägger in en bild på min ena vitmagade där man ser de extra vita halvmånarna, en vanlig nf har inte så vita….

Caroline-E
0

Här är en bild på en unge (som även är umb) där man också ser de extra vita halvmånarna samt upp över munnen

Guldgruvans1
0

Här har du min doodle o jämföra med. vanlig nf.

UlrikaD
0

Ja, det var erfarna uppfödare. Men jag får låta någon mer kika på henne helt enkelt. Bild #21 är ju väldigt lik min tjej. Just nu har hon byggt världens bo och ligger i botten så nu tänker jag inte störa henne på ett tag. Jag hade ju i åtanke från början att hon kunde vara vitmagad med tanke på hennes mamma men när andra sa att hon inte var det så släppte jag det helt enkelt.

Guldgruvans1
0

Hur blir det med bandad och vitmagat? Bara mera vitt?

Har aldrig sett en bandad vitmagad.

UlrikaD
0

Inte jag heller. Planen var ju att hon var vanlig Nf.

Caroline-E
0

Någon fara för ungarna är det ju inte, bara att det kan vara svårt att veta om de är vitmagade. Men man kan ju (om du reggar) regga dem som vitmagade försäkerhetsskull och informera köparna.

UlrikaD
0

Informera blivande köpare gör jag ju helt klart. Men jag ska få någon mer att kika på Sweetie och se ifall jag kan få någon klarhet i det hela.

UlrikaD
0

Nu är det rosa pipisar i Sweeties Bur. Vet inte ifall hon är färdig med födseln eller om hon håller på. Hon har grävt ner sig djupt och jag tänker inte gå dit och störa. Men det gick ju inte att missta sig på ljudet, och kikade man från sidan in i boxen såg man lite rosa bensprattel också.

Guldgruvans1
0

Grattis!

mocchino
0

Grattis till bebbarna! :D

// Nathalie

TiinaN
0

Åh vad roligt Ulrika! Skrattande

Caroline-E
0

Grattis Glad

Anne-Hedvig
0

Gratulerer fra meg også!

UlrikaD
0

Sweetie tackar! Det ligger iallafall 7 skrikisar i boet. Kan ev. ligga någon under högen också men jag tror det är alla. Ville inte peta såklart utan jag kikade bara. Sweetie är så himla snäll. Jag kallade lite på henne och då lämnade hon sina bebisar direkt för att kolla vad det var matte ville.Kyss Tur att jag hade äpple till henne så hon inte gick förgäves iallafall.

MickiRosa
0

Grattis=)

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

UlrikaD
0

Det är 7 stycken idag med. 3 stycken är ill-skära, 3 stycken är mörka över ryggen och huvudet. Och 1 ligger på rygg och viftar med benen och ville inte visa sig.Skrattande

Sara87
0

Grattis till bebbisarna :)

UlrikaD
0

Invasion bor i buren bredvid Sweetie. Och idag så svär jag på att han sitter i sin Bur med örat tryckt mot väggen och tjuvlyssnar på pipandet. Undrar om han fattar att det är hans eller om han tror hon varit ute med brevbäraren nu igen.Flört

UlrikaD
0

Bara några dagar gamla, men redan nu ser jag att det finns bandat både bland de rosa och de mörka bebisarna. Som fortfarande är sju till antalet.Skrattande

MickiRosa
0

#39 asg, brevbäraren… *fniss* du är rolig du

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

vekan
0

Sweetie är verkligen sweet! Sötis! :D

Och föresten grattis till bebbarna! :)