Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 961 ggr
UlrikaD
0

Välkomna hem del 2:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag mötte jag Mickis pojkvän på centralen för att få Uno och Samosa. Tog några snabba bilder bara. Först ut är Uno, silversvart LH. Han ville ut direkt och gosa.

UlrikaD
0

Jag vill ut och leka nu direkt faktiskt.

Imasy
0

Vilken gottegris :) Är det han som är ifrån Membel?

UlrikaD
0

Uno har helt klart inte läst regelboken om att vara ifred de första dagarna.Flört

UlrikaD
0

#2 Japp, från Membel.

Sen har vi Samosa, silversvart skp KH. Inte den största hampisen i stan precis men väldigt charmig. Hon flyttade in direkt i sitt hus men så fort man börjar prata med henne så sticker hon ut huvudet.

UlrikaD
0

Sen kliver hon upp på huset för att kika efter vad man vill. Mer och bättre bilder kommer.Skrattande

Imasy
0

Åh, samosa har faktiskt övernattat hos mig i 1-2 nätter, och sedan så tog vi en liten busstur hon och jag, så henne är jag bekant med sedan tidigare ;)

TiinaN
0

Samosa var verkligen urfin dock kanske lite liten mot dina jätte-hamstrar där hemma, haha Flört

UlrikaD
0

Ja, hon ser ut som en liten bebis jämfört med de andra här hemma men söt är hon!Kyss

Westis
0

Vilka härliga tofsar Uno har.

membeel
0

Åh, min lilla Uno (: Klart han inte kan vänta med och gosa när han har åkt tåg i evigheter :O Han är ju en mysehamster, han vill mysas! ;)

Sara87
0

Finingar båda två, grattis till de nya vännerna :)

UlrikaD
0

Ja, det var jätteroligt att se att Uno var minst lika gosig i verkligheten som han såg ut på bild. Och Samosa är supernyfiken och kommer fram hela tiden. Men jag litar inte riktigt på att hon sitter still i handen så henne tar jag det lite långsamt med.

membeel
0

# 12, Ja men visst är han som en liten deg klump ? :D

UlrikaD
0

En degklump med päls isåfall.Tungan ute

UlrikaD
0

Idag har Uno fått träffa en chinchilla. Tog ut en helsvart så han skulle känna lite släktskap.Flört Han sprang rakt fram mot chillan, ställde sig på bakbenen och sträckte sig så långt upp han kunde. Men nådde ändå inte riktigt upp till chillan som också stod på bakbenen. Uno vänder sig om mot mig och sa: Det var den största jäkla hamster jag har sett i hela mitt liv!!Förvånad Chase (som chillan heter) lutar sig fram för att ta sig en ordentlig sniff på Uno som får morrhår i hela ansiktet och börja fnysa. Chase tittar på mig och säger: Men, va, en till sån där liten pryl. Man kan ju faktiskt snubbla på dem och göra illa sig ifall man har otur.

Sen sprang de runt ett tag på golvet och Uno vande sig lika snabbt som de andra med att ha en chilla omkring sig, inga problem alls. Sen var han faktiskt lite trött och lät sig villigt svepas upp i mina händer för lite gos innan han stensomnade i sin Bur. Jag hoppas han svalde jordnöten som han tryckte in i ena kindpåsen innan bara, kan bli obekvämt annars.

Samosa är så jäkla liten så jag vågar inte släppa ner henne på golvet än faktiskt. Hon kan lätt försvinna bakom en chilla-bur och hon är så himla snabb så jag tror inte jag skulle få tag på henne igen. Skulle vara som att jaga en näbb-mus i skogen ungefär. Så tillsvidare kör vi gos-träning i mitt knä, och hon får springa mellan mina ben och en liten avspärrning jag gjort. Men hon verkar ganska nöjd med det också. Och sitta i knät och bli mutad med en jordnöt medans man blir klappad på är ju faktiskt inte fel det heller.Flört

Mikis75
0

*tokskrattar* Ulrika, du borde skriva böcker om dig och dina djur. Flört

Ham-Madam
0

samosa lär nog växa till sej tids nog.

lite kel å gos är ju inte heller fel.

önskar jag fick se ett chilla-hamstermöte nångång.

kan du inte filma ett å visa?

TiinaN
0

Ja, Urika. Du får allt visa oss ett chilla-hamstermöte Skrattande

membeel
0

Hahaha, Awwww, lilla Uno (:

UlrikaD
0

Har ju ingen videokamera, men jag kan ju försöka fota nån gång.Skrattande

MangoPeperoniOwner
0

Aww så söta! JÄttesöta tofsar !

vekan
0

Hihi. Det är lite roligt att hamstrarna kan va med chillorna :D

Ham-Madam
0

vissa mobiler och digitalkameror har film inställning så man kan fota korta frekvenser.

kolla hur det är med din el ta en bild bara.

gör en såndär mysig bildserie som du är så bra på.

Sara87
0

Bilder eller film vill jag med se ^^

UlrikaD
0

Ni vet hur svårt det är att fota hamstrar ifall man inte håller dem i ett stadigt grepp? Lika svårt är det att fota chillor. Tänker er då fota chilla och hamster samtidigt och få in dem båda i samma bildruta. Det är klurigt värre, men jag lovar att fortsätta jobba på det.Skrattande

Sara87
0

#25 Äh, det fixar du! Fota som sjutton. Måste ju bli nån skaplig bild :P

gulzebra
0

Oh så det blev du och Samosa då Skrattande Håller tummarna för att du lyckas bättre än jag gjorde med den lilla damen ;P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

UlrikaD
0

Samosa springer fortfarande rakt upp i handen och fortsätter gärna uppåt. Problemet är väl att få henne att stanna där.Flört