Älskar, Älskar inte
Hamstrar är verkligen mysiga, goa, trevliga djur - ibland!
Jag är så himla trött nu, har sovit max 1 timme å 40 min i streck natten till idag, annars bara småsnuttar då å då.
Fick ju hem Vilhelm igår å han bodde i en gallerbur när jag fick hem honom å trodde att det kanske går bra, han kanske inte gnager galler.. Isch, så fel jag hade. Hela natten har han gnagit galler, i alla fall till å från. Jag har varit upp å sagt åt honom å blåst på honom.. Det hjälpte ju mycket - inte :P
03.40 satte jag mej i soffan å tittade på tv i 20 min å hade Ville ute. Efter det va han lugn till 05.50 när jag vaknade av det ***** gnagandet igen :@#&%¤¤/=#%#/ GRR!
Idag har han fått flytta till min mini-duna som jag ställde upp på vinden igår, hoppas att han inte kan ta sej upp i taket där -håller en tumme-
Det jag menar är väl att ibland älskar man inte sina djur, inatt hade jag onda tankar om den lille nykomlingen. Lugn, skulle aldrig skada honom men fantisera är väl inte förbjudet ;P
Här är det lilla odjuret ^^
#1 haha, förstår dej. Mina har aldrig rymt, men jag verkligen hatar ljudet av gallergnagning :S
Yepp, burarna står nedanför min säng, i fotändan så att säga.

Åhå, samma visa varje kväll här hemma ;) Och när en väl slutar så börjar nästa .. då är dom ändå ibland hela 4 stycken som håller på ;O
Tänk er vad det då måste låta hos de som har kanske 40 djur eller fler….. ;D

Host och harkel.
Jag har 50 chillor i rummet bredvid och nio illrar och några katter i sängen. Tror inte jag skulle kunna somna ifall det var tyst.
#3. Oja, ush ush ush.. Testade dunaburor en gång men jag har tyvärr små gnag-glada korvar, så det blev att gå tillbaka till gallerburar xD Och mina bor i hallen också :P
Faktiskt så gnager inte mina så mycket, men innan jag satte dit en träbit framför hålet där vattenflaskan egentligen ska sitta på dunan ,så var det ett fasans ljud Mango förde! :S
Lycka till med dunan!
#6 Vissa ljud kan man ju faktiskt vänja sej vid å lära sej att tycka om, men gallergnagning hör inte till den kategorin för min del :P
Jag har iaf fått sova de senaste nätterna. Har ställt in bollen till Vilhelm å ställt honom i köket (bara på nätterna), plus att han ju fick flytta till duna-bur i måndags :)