Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1143 ggr
Otario
0

Hjälp, rymling!

Saknar honom så.. min lilla Wiggo.. Gråter Fattar inte vart han kan ha tagit vägen!? Ovanpå hans Bur har vi ett litet rörsystem med två sovhus som sitter ihop med en massa rör, och då har han tydligen lyckats att putta upp locket till en av sovhusen och sedan ramlat ner på golvet och försvunnit. Nu har han varit borta i ca 1½ dygn och vi har inte hört eller sett honom någonstans!
Har lagt ut lite kakbitar överallt på nedervåningen men ingen av dem har försvunnit. Har även ställt fram hans Bur på golvet så att han kan dricka och äta om han skulle komma fram medans vi inte ser. Vill tro på det bästa och hoppas innerligt att han kommer tillbaka, för han måste ju bli hungrig någon gång?

Han har försvunnit en gång tidigare, men då hittade vi honom samma kväll knaprandes på en liten kakbit i hallen. Då hade vi tur, till skillnad från nu..

Skulle gärna vilja ha lite tips om hur man lockar fram en försvunnen hamster… Vill så gärna hitta honom Gråter

Tack på förhand!
/Emma

/ Emma

[Hamster95]
0

Usch då!

Jag läste precis ur en Smådjursbok om en fälla för hamstar på rymkmen,

Gör såhär:

Ta en stor hink och lägg ett  lager spån på botten.

Sen staplar du böcker som en trappa upp till hinken.

I hinken lägger du din hamsters favoritgodis.

Din hamster kommer ner i hinken men inte upp utan hjälp.

Men kolla också NOGA i alla rum och stäng alla dörrar och fönster och se vad du sätter fötterna.

Achatina
0

När mina hamstrar har försvunnit har alltid hundarna hittat dem eller så stannar man upp och lyssnar efter dem och lokaliserar vart någonstans de befinner sig. En gång hittade jag en rymmare som rymde från badrummet i hallen på övervåningen, på nedervåningen i mitt rum i en låda med gossedjur. Mjuka prylar och elektronikprylar brukar vara attraktiva platser för gnagare.

Sara87
0

Så tråkigt att Wiggo smitit, hoppas ni hittar honom oskadd snart. Håller en tumme.