Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 699 ggr
belinda81
0

Hjälp Mig snälla

Jag har märkt att det varit något med min dotters hamster nu i 2 veckor men han har ätit och drukit som han ska. så jag tänkte inte mer på attt han var slö och inte rörde sig så mycket.

Men idag när jag tog ut och städade hans Bur (som min dotter brukar göra i vanliga fall ) så märkte jag att hans baktassar var vita svullna och hasades efter honom.  Snälla hjälp min dotter kommer hem ifrån sin pappa på måndag vill gärna veta vad jag ska säga till henne.

Vad ska jag göra ??? Jag har ingen försäkring på honom då han kom hitt för 2 månader sedan och har inte tänkt på det.:( den förra ägaren sa att han var 3 månader så då är han nu 5 månader.

Ps det är en dvärghamster alltså en liten hamster.

SNÄLLA hjälp mig

Shjimm
0

ta honom till en veterinär!

Asa-N
0

Ja ta den till en veterinär. Det finns flera olika saker som kan vara orsak till detta och inget jag ens vågar spekulera i, men samtliga åkommor behöver veterinärvård och tyvärr är inte heller det alltid till hjälp :o(

belinda81
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste tyvärr meddela att Patrik har kommit till Hamster himlen Gråter  Vet inte hur min dotter kommer att ta det.

Hon vill ju gärna se honom men kan ju inte spara han tills på måndag eller ???

Vad gör man med dom nu när dom är döda ???
ska man ta dom till vetränären så dom kan ta kvarlevnaderna eller vad gör ni ??? bor mitt inne i stan så vet ej vad jag ska göra.

R.I.P Patrik du var så fin och snäll :( kommer sakna dig

Shjimm
0

tråkigt att höra Rynkar på näsan beklagar.

kan du inte ta dig till någon skog och begrava så är det väl "bäst" att ta till veterinär. om hon vill se honom så kan du väl göra det fint där han ligger och ta en bild som kan sparas kanske?

belinda81
0

Tack

Har lagt honom i en skokartong nu och gjort det riktigt fint.
Har ringt min dotter oxå och sagt det sorgliga.

Tack alla detta är så sorgligt. Men är glad att min dotter tog det som hon gjorde. Hon frågade om Johanna oxå var död (hennes andra hamster ) men det är hon inte.

Men hur är det om mannen dör dör kvinnan då oxå ???

Shjimm
0

har de bott tillsammans? men i vilket fall så nej det ser jag ingen anledning till att hon ska göra!

MangoPeperoniOwner
0

#3 Jättetråkigt när sånt händer . Lycka till med Johanna!

Mvh Elin.

Sara87
0

Så tråkigt att han dog :(