Tappar päls
Min dvärghamster som är ett år har nu börjat tappa päls! :O
Först var det bara lite på bakbenet, sedan blev det bättre. Men nu är han väldigt tunnhårig på magen och har ingen päls på frambenet och bringan (eller vad man ska säga). Har läst att man kan få håravfall i hälsoböcker av E-vitamin brist, så jag har gett honom extra mycket saker med E-vitamin, men det hjälper inte.
Någon som kah hjälpa mig? Men annars är han jätte pig och är som vanligt.
Gnager han på vattenflaskan? Då kan pälsen under hakan/på halsen skavas bort.
Vet inte va det kan bero på annars. Ser huden fin ut? Dvs inte röd å sårig.

Asså jag vet inte hur hamsterhud ser ut annars men man kan nog säga att den ser lite röd ut.. Men sårigt är det är det inte.
Vet inte om det är för vattenflaskan men han har ingen päls på sitt ena bakben heller..
Men tack iallafall! :)
Hmm.. Knepigt. Vet att några här använder en Aloe vera spray, minns dock inte va den heter å var den finns.
Ni med aloe vera sprayen, kom hit! :)
Jag använder den när det saknas päls och det funkar alltid. Grizzly hade ju ingen päls alls på magen o bröstet men efter ca 2 månader med aloe-sprayen så var han fullpälsad igen :o)

# 4, Vart får man tag på aleo vera sprayen ?
Kontakta Lotte på Hälsingeskogens
har han Hjul att kuta i så kan han ha skavsår på benet. ta då bort hjulet å se om pälsen växer ut.
hårlösa fläckar kan i vissa fall bero på foderallergi. ta då bort allt utom fröblandningen, ge bara den å färskt vatten i tre-fyrav. ge sen en ny sak i taget tex morötter i en v å se om den får symtom, testa sen en sak undan för undan.
ta i första hand bort mjölk och ägg det är de vanligaste allergi framkallande ämnerna, likaså viss kött å fisk.

Tack för alla svaren men jag har kommit på vad det var för något.
Jag har alltid skämt bort honom med mat, alltid fyllt matskålen upp till kanten och sedan slängt dom bitarna som han inte tycker om. Men nu har han fått börja äta allt. Han får inget nytt förrens han har ätit upp nästan allt sitt gamla. Han är nu helt bra igen! ;) Dom äckliga bitarna är väldigt nyttiga också ! ;D (iallafall så tror jag att det var det.. Har inte gjort något annat än det. :))

Skönt att han mår bra igen.