Svårt att tämja min hamster
Hejsan! Min hamster är jätte busig. Och jag själv är nybörjare. När jag har henne i sin utehage (Stängsel runt om med varken tak eller golv) så klättrar hon upp på stänglslet tills hon kommer över till andra sidan. Jag har försökt med både att blåsa och sätta ner henne. Och sen har jag hållt henne lite grann. Men det har bara blivit korta stunder. Och sen har jag en annan fråga… Vad får hamstrar äta och inte äta? Jag ger min hamster Gullan ett fat med grönsaker/frukt varje dag. Och torrfoder får hon lite då och då. Och såklart vatten. Är det för mycket eller för lite. Tacksam för svar. :)
Det låter som lagom mycket mat. Torrfoder, vatten och grönsaker/frukt ges varje dag.
Någon gång ibland ges även färskföda, t ex pasta, pannkaka, ris. och animaliskt t ex köttfärs, några bitar hundmat eller en klick Barnmat.
Att hamstern klättrar över går kanske inte att tämja bort, du får helt enkelt lägga t ex en filt över rasthagen som kan användas som tak.
Sök bland artiklarna på iFokus för att få reda på vad hamstrar får äta och inte får äta. 
Kan manverkligen ge hundmat? lite asså?Typ torrfoder?
Okej, men han (min hund) har typ kyckling blandning och den e nog inte krydad men det ser ut som det efter som den är smulig!