Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 629 ggr
Linda3046
0

Orolig för min kille

Min guldkille Irror är nästan aldrig uppe, jag har bare sett honom uppe enstaka gånger den senaste veckan för att äta/leta mat och kissa. Detta har jag först börjat oroa mig över för några dagar sen så jag vet inte om detta började i samband med när han fick ärva Candys gamla Bur eller när han fick följa med hem till pappa (där det är typ 18-19 grader).

När jag tar upp honom är han aktiv som vanligt.

Kan det vara så att han inte trivs i den nya buren? Fast han verkade glad när han fick den förutom att han vart väldigt förvirrad i början, men vem är inte det?

Linda3046
0

*Putt*

Hans Bur fick vara i mitt rum i natt, men uppenbarligen kan han inte ha varit uppe särkilt mycket eftersom han inte väckte mig en enda gång (eller så sov jag djupt, men jag brukar vara lättväckt när det kommer till oljud.)

Linda3046
0

*putt*

TiinaN
0

Dricker han ordentligt?

Linda3046
0

Svårt att veta, har inte minnas att jag sett honom dricka närmaste tiden.. men inga större mängder isåfall =/ Men igår var han uppe för fullt efter att jag bytt strö och ändrat inredningen mer likt vad han brukade ha när han hade gamla buren..

Sara87
0

Hmm, svårt att säga vad det är å va du ska göra :/
Är du riktigt orolig å du tror att han inte mår bra tror jag att en tripp till veterinären kan va bra så dom kan kolla honom.

Sara87
0

Hur är det med Irror nu?

Linda3046
0

Tror det är han som har ändrat tidsrytm =/ Han är hur pigg som helst bara han får vakna i sin egen takt =)

[LoveNasse]
0

Om du vill veta om han dricker har jag ett VÄLDIGT smart tips, på vatten flaskan finns det ju märken typ "100 ml" osv hur hög vatten nivån är…mät upp till exakt 100 ml ex och då kan du sen kolla hur mkt han druckit. Har flaskan inga sådanna märken kan du rita med tusch!:D

Sara87
0

#7 Irror å min Mirre verkar va lika på det sättet. När jag tar ut Mirre på kvällen så kan det ta 30-40 min innan hon kvicknar till å klättrar över hela mej å hoppar från soffan till fåtöljen å tillbaka ^^

Linda3046
0

#9 Hihi, jo vissa hamstrar behöver man ju bara pilla lite i bottenströet på så kommer de ut på en gång hur pigga som helst :P Haha, fast nu går han ungefär upp när Tossan går uppTungan ute

[LoveNasse]
0

Min e en riktig latmask tills man tar upp honom:)