Min hamster sover mycket
Mina två hamstrar Bosse Bus och Junior sover väldigt mycket det äter inte heller lika mycket som förut. De är lite över året. Veterinären hitta inget fel på dem. Hon trodde att de börja bli gamla att det sover större delen av tiden och gör då inte av med lika mycket enegi och där med äter mindre kan det va så?
Ja så kan d va… ta ut dem mer å aktivera dem lite så kanske d får aptiten tebax… d kanske helt enkelt e uttråkade så d sover så mycket… min Q-tip sover oxå mycket men äter desto mer… han har Hjul men jag tror han bara e laaaaaaaaaaaat… rör inte mycket på sig när han kommer ut heller liksom….
Tror det!Min hamser är ca 8veckor gammal och sover också mycket,Men sen är det liv,då far han runt som en illbatting och leker och busar,men sen äter han ju också!
Bosse Bus är född i maj förra året om jag inte minns galet så han är ju 1 år och 4 månader :o)

På stamtavlan står den 30/7 så han är 1 år och 2 månader
Ja det var nog fanken i juli *S*
det går ju mot kallare å mörkare tider.
vissa påverkas av det å sover mer.
sover de mer förbrukas mindre energi å då behöver de inte äta lika mkt.
Min påverkas inte av det!Han är istället piggare och far runt som en illbatting i buren och gör rymningsförsök så fort man öppnar buren!
Min som e 5 veckor sover jämt, men när man vecker honom så blir han pigg..men dome trötta när dom e små och gamla..xD

Både Bosse och Junior har Hjul förr var det väldigt springiga i dem men nu springer det knappt alls. Jag har de ute mycket och det får sitta i barnens hemgjorda lekhage som vi sätter upp till dem med roliga saker. då kan det röra på sig mycket. men det är inte särkilt intresserade. Försöker ge dem goda saker men det äter inte mycket av det. Men som veterinären sa kunde hon inte hitta nått fel på dem de dricker i allafall. Kan ju vara att det börjar gå åt mörkare och kallare tider eller så börjar det bli gamla gubbar då det är över året gamla.
Så är det med min lilla Mango med.. jaa, han är ju inte 1 år än men i januari så.. han springer nästan aldrig i hjulet..och väntar med maten tills han blir hungrig , det hände aldrig förr :)
Men det är bra att han har blivit lite lugnare tycker jag.
Tänk att hamstrar börjar bli gamla redan vid 1 år 

Häromdagen fick jag lite fart på maten med Bosse han fick para en hona så fick han lite mer aptit