Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1897 ggr
mallanz
0

Resa med hamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska resa med min guldhamster Curry för första gången nu sedan jag fick henne i somras. Vi ska åka bil upp till stugan över nyår, en resa som tar ca 4 timmar drygt. Jag undrar om det är något särskilt man bör tänka på då man ska resa så långt? Vi kommer mest troligt resa på förmiddagen, eller tidigt på eftermiddagen skulle jag tro.
Jag har köpt en transportbur till henne i måtten; Längd:32,5 cm  Bred:23 cm Höjd 18 cm. Läste precis att det var lite för stort för guldhamster, att det är väl till för Gerbiler. Men nu ska vi ju inte på utställning så jag hoppas det går bra ändå. Eller är det bättre med mindre transportbur?
Kan man ge henne något under resans gång? Vatten är ju lite svårt. Men man kanske kan sätta ner en gurkbit i buren? Kanske något att gnaga på? Bomaterial? Något annat jag bör tänka på?
Vill att hon ska må bra och inte bli uppstressad. Jag hoppas hon sover hela resan.

Tacksam för hjälp & tips! :)

xo xo Malin ♥ Gizmo
    hänger mest på Bichon då jag har en Frisé

Asa-N
    0

Det går utmärkt med den transportboxen :o)

Stoppa ner en bit färsk gurka så hon har tillgång till vätska under resan och en mängd toapapper att bädda med. Hon kommer sannolikt att sova mesta delen av resan så något annat behöver du inte tänka på och hon kommer inte att bli stressad, möjligen nyfiken på vad som händer :o)

Annars om ni åker bil så kan du ha henne i sin Bur hela resan utan problem, för jag förutsätter att du har en Bur med eller en där som hon kan bo i :o)

mallanz
    0

Tack för hjälpen!
    Jo, Bur har jag med mig åt henne. Men den kommer vi packa bland det andra i kofferten så där vill jag inte ha henne. :)

xo xo Malin ♥ Gizmo

Asa-N
      0

ja men då så, då är det bara att stoppa henne i transportboxen när ni åker :O) Ta gärna med lite av hennes nuvarande bo-material så känner hon sin doft.

mallanz
      0

Okej, det ska jag göra. :) Tack för tipset :)

xo xo Malin ♥ Gizmo

mallanz
        0

Nu har vi varit iväg och kommit hem igen. :) Curry fick åka i sin egen stora Bur och satt bredvid mig i baksätet. I början var hon nyfiken på vad som hände men efter ett tag gick hon in i sitt bo och sov resten av resan. :)

xo xo Malin ♥ Gizmo

[LoveNasse]
          0

Vad skönt atthöra att det går så lätt att resa med hamster…blir nog ändel nämligen:D Men en fråga går det att ta med ut i båten? (tveksamt va?) det kan ju guppa as mkt när man åker ut…Obestämd

vekan
          0

#6 Det kanske blir lite kallt på nätterna. Och blåsigt och guppigt. Flört
          Så ja det är nog tveksamt. Obestämd

[LoveNasse]
          0

mm, man vill ju inte gärna att han ska få en chock o så..desseutom låter det alldeles för mkt när man åker ut…så han får nog bo hos min kompis istället:D