Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 732 ggr
vekan
0

Hamstern rymde

Tänkte berätta vad som hände igår natt.
Igår på morgonen skulle jag titta till Stig-Björn(hamstern).
Och fick se att det låg massor av hamstermat på golvet.
Tänkte att mamma eller min bror hade spillt.
Men när jag såg att påsen var söndergnagd så blev jag jätteorolig och tänkte att stig-björn hade rymt. :(
Jag öppnade buren och letade igenom den. Men jag hittade honom inte. :(

Jag blev jätteorolig. Men jag försökte att ta det lugnt och började leta i rummet. Ganska snart fick jag se ett pluttspår. :] Som jag följde in bakom bokhyllan där han låg och sov bland en massa mat. :]

Jag skyndade mig att plocka upp honom och sätta tillbaka honom i buren.  Det första han gjorde var att dricka ur vattenflaskan i flera minuter. :]

Sedan så fick jag städa bakom bokhyllan, stig-björn hade skaffat sig ett matförråd och under natten hade han samlat flera dl mat! Jag var väldigt imponerad över hur mycket mat han hade samlat! :O

Locket hade suttit lite löst, så han hade fått upp det och rymt! Jag tänker inte slarva så att det händer igen! :O Det kunde ju ha slutat riktigt illa! Jag hoppas och tror inte att han har fått några inre skador,  han äter, dricker, sover och är som vanligt så jag tror han mår bra :]

Achatina
0

Många nätter innan rymmarhamstern fick sin nuvarande Bur har jag inte kunnat gå och lägga mig utan först ha varit tvungen att gå på hamsterjakt. Rummet där hamstrarna har sina burar är relativt hamstersäkert; inga djur kan komma in, inga hål finns att krypa in i, inga sladdar finns där att gnaga på. Inte alltid så kul när man är trött dock.

Sara87
0

Skönt att han lämnat spår så du kunde hitta honom å att han va oskadd.

Måste säga att jag diggar hans namn, underbart ^^

MangoPeperoniOwner
0

#2 Japp hans namn är jättesött ! :)

+ Hon e min mammas mosters barn xD

vekan
0

Ja, visst är det gulligt. *skrattar* Passar honom kanon! Skrattande

#3 Japp, Elin är mitt kusinbarn! Cool Hihi