Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1801 ggr
Achatina
0

Hopp hamster

Hur högt kan en guldhamster hoppa?
Hur långt kan en guldhamster hoppa?
Kan de klättra på vertikala hala ytor?
(Kan de flyga?)

TiinaN
0

Efter att många haft hamstrar som "flygit" över sin Bur och in i nästa precis brevid så tror vi att hampisarna har vingar gömda i kindpåsarna Skrattande

Var bara tvungen att skriva denna fina kommentar och låter då någon annan svara på dina frågor. :)

[PixelMollan]
0

Ibland tror jag garantetrat mina kan flyga när dom tar sig över 30cm helt uppåtstående vägg..

membeel
0

Dumbo-öron kanske ? ;)

Det längsta jag sett nån av mina hoppa är ca 4 dm, då bara nått glädjeskutt ..

Högsta är nog runt 2 dm  ..

Men jag inbillar mig iaf att av rädsla eller/och vild instinkt så kan dom nog hoppa både bra högt & långt ..

Achatina
0

Det var det jag var rädd för.

kajsa_karin
0

Mina Aerin hoppade ju ner 2meter till grannes balkong.

och visst ser man bebisar flyga ibland Cool

MangoPeperoniOwner
0

En kväll tog Mango ett språng på ca 1 meter. Skrattande

MickiRosa
0

Jag tror att hamstrar har inbyggda gummisnoddar i benen som de hoppar ibland. Eller så är de släkt med grodor;)

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Achatina
0

Skadan är redan skedd.

Ganska konfunderad blev jag dock när det låg ett ca 1-2kg tungt järnblock på buren och hamstern befann sig någon helt annanstans än i sin Bur. Så pass att jag yrade om att hamstern inte bara hade superkrafter utan även var magisk. [Det var innan jag hittade hålet i sidan av buren, och hamstern blev av med sina magiska krafter och satt i en rymningssäker petbox över dagen]

MickiRosa
0

hehe

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

TiinaN
0

#8 Hamstrarna förvånar oss lika mycket varje gång! Skrattande

Sara87
0

Mirre kan hoppa mellan soffan å fåtöljen även om det inte alltid går vägen å hon hamnar på golvet istället :P Då hoppar hon c:a 10 cm, men tror hon hoppade upp emot 15 cm en gång :O

MangoPeperoniOwner
0

#11 Ojjsan Svejjsan xD