Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 834 ggr
Sara1974
0

Hur många hamstrar?

Som rubriken lyder, hur många hamstrar har du och hur många känner du att du max skulle kunna ha utan att göra avkall på s k kvalitetstiden med dem, alltså låta dem vara ute och springa, gosa med människor?

Svarar själv: jag har tre nu, Birgitta 1 år, Nicole 5 månader, Blixten Marta 6 veckor) då jag har barn som tar mycket tid går nog min personliga gräns vid ungefär fem, sex stycken vuxna permanentboende s a s, då kan jag släppa dem lösa i vardagsrummet barnfritt och hamstersäkrat en 20-40 minuter/hamster/kväll och så kan de stora barnen ta upp och gosa med nån ibland en stund under eftermiddagarna under förutsättning att hamstern är på humör för det. Och har tillräckligt med plats för att de ska kunna bo rymligt.

Asa-N
0

Vi är ju 2 som håller på med detta, jag och dottern så det är lite flytande gränser, det är tillgängligheten på plats som avgör. Men för det mesta ligger vi på mellan 5-10 guldar och 5-6 burar med gerbiler.

Sara1974
0

#1 ja det måste ju vara lite lättare på många sätt när man har lite större barn som också är intresserade och kan hjälpa till på riktigt och inte behöver övervakas i närheten av djuren =)

Asa-N
0

Hahaha ja definitivt och ibland är det ett antal kompisar med dottern hem så då är i stort sett varenda Bur öppen Skrattande och det gosas så det står härliga till.

Jessica77
0

Jag har 4 st guldar hemma men kan nog sträcka mig till 1-2 st till men jag har ju ungarna som håller på mkt med dom oxå….Skrattande

Anette-Anna
0

Min gräns är fyra-fem burar. Vi har just nu fyra dvärghamstrar och en guldis, men imorgon ska våran Nöten få flytta hem till min bror och sambo. Min man tycker gränsen går vid två burar och jag kan väl egentligen hålla med, men hamstrar är så mysiga så det är så svårt att låta bli att skaffa fler när en Bur står tom.Oskyldig

Anette

Sara1974
0

# eller hur. har nu tre lådor/burar stående tomma och det känns ju lite onödigt men samtidigt skönt att ha mycket tid för varje hamster =) Tar jag en kull efter Nicole så lär jag ju behålla en om det kommer rätt färg, samma gäller Blixten Marta så burarna kommer nog inte stå tomma i all evighet gissar jag.

Imasy
0

själv så har jag tomma burar som står inne i duschen i väntan på tvättning. dessvärre så åker jag väl på att göra det idag, vare sig jag orkar eller inte, för jag vill också få vara ren ;)

var rätt skönt att bli av med alla bebisarna och återgå till det normala igen, även om det var gudomligt underbara när de var här ;)

men det var skönt att få tillbaka ytan de upptog, men vi får väl se hur länge jag kan hålla mig att ha dem tomma ;) men förhoppningsvis kommer det fler bebisar till månadskiftet så…  :)

Asa-N
0

Just nu 6 guldar, 1 dvärg och 8 gerbiler :o)

kajsa08
0

Har 4, med inhysingen Willaims, Robbies brorsa. Se tråden Williams söker hem. Får en hona till snart och ska låna en hane för att para ut en hona jag har. Har nu 4 burar, kan tänka mig 5 men inte fler. Har ju 4 katter också och 3 barn…alla behöver sitt.

Asa-N
0

Får korrigera mig själv från 6 guldar till 7 :o)

emmsaaan
0

Har noll hamstrar, skulle kunna ha 3-4 stycken :)

mocchino
0

#11 Bra då väljer jag ut några här hemma och kommer och lämnar.. ;P *thihi*

// Nathalie

emmsaaan
0

#12 Haha, du är så välkommen ;) Bara du snackar med mina föräldrar först för det vågar inte jag (A).

Om ni inte visste det så har jag lite erfarenhet av hamstrar, har vaktat en och tagit hand om en kompis hamster (gick dit varje dag). Jag tycker att dom är otroligt enkla att hantera och tiden räcker absolut till. Bara så att ni inte tror att jag aldrig har haft/känt en hamster och "tror" att jag vet hur dom ska skötas. Om ni hänger med, för det gör inte jag.. ^^

Sara87
0

Jag har 3 st guldisar å de så många jag klarar av tidsmässigt å ekonomiskt just nu.

Akrobat
0

Jag har 1 guldis och 2 dvärgisar

Lovizaa
0

1 guldis, får min andra imrorrn ;) :D

Ebba-A
0

Jag har två som jag tar hand om men jag känner att det är en för mycket, har inte så mycket tid för dem.
Men eftersom Loppa inte är helt frisk vill jag inte sälja henne för jag vet ärligt talat inte hur länge till hon kommer leva.
Och Rexa är min första hamster, och gosigaste jag haft av alla ungar också, henne skulle jag aldrig kunna sälja.

En hamster är lagom för mig helt enkelt.

Värd på Choklad iFokus

Nicolina
0

14 Guldar och 1 Dvärg har jag nog… å 5 Gerbiler, 1 Dvärgvädur. Jag har satsat på att ha mina i stora burar med berikande inredning, då jag tyvärr inte riktigt har den tiden så att alla får vara framme lika mycket som förr. Både att jag har fler djur och mer skolarbete, speciellt nu under våren.

Sen har jag för tillfället för många Guldar, så därav försöker jag hitta nya hem åt några vilket inte är så lätt nu inför sommaren. Men så fort skolan är slut har jag hela dagarna att ägna åt mina älsklingar!

Sara87
0

putt

MangoPeperoniOwner
0

Jag har 2 hamstrar, men som max för mig är nog ska vi säga 3 ;)

Alta
0

Jag har 1 hamster :)

Alta
0

Jag har 1 guldhamster :)

[Hamster95]
0

Jag har också 1 hamster,en gråvit långhårig guldhamster