Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 635 ggr
issa83
0

Hanar och honor i samma rum?

Hej

Jag har hitills bara varit ute efter hamster killar. Men då jag av en händelse fick med mig tanten Enni hem från Micki när jag hämtade Killer och blev blixtförälkad i denna tjej så har jag nu, när Enni gick bort, även börjat överväga att kanske ta mig an en tjej när jag nu letar efter en ny vän.

Enni var gammal och brunstade alltså inte, så henne hade jag utan problem boendes i samma rum som grabbarna, och hon använde samma lekhage och sånt som grabbarna.

OM det nu slutar med att nästa bli en tjej, hur ska jag göra då?Kommer grabbarna bli "stirriga" om dom får vara i samma lekhage som hon varit i? Kommer hon lukta extra mycke när hon brunstar för att det finns karlar i huset? ;)Är det helt enkelt lättare att skaffa en kille till?

Eller hur fungerar det hemma hos er?

Englatassens
0

Jag har inget speciellt djurrum till mina… jag har grabbarna i ett hörn av v.rummet å ngra flickor i köket å ngra i andra delen av v.rummet… d funkar här men jag har förr haft burarna bredvid varann å d gick inte… vissa grabbar slutar äta å springer fram å tebax å blir stressade när d känner honor som brunstar….

Mikis75
0

Här hemma står hanarna och dvärgarna i vardagsrummet och honorna (bara en än så länge) i mitt sovrum… En av mina hanar blir skogstokig så fort honan är i närheten, så här hade det inte funkat med alla i samma rum Tungan ute

Ham-Madam
0

har alla i köket å det funkar bra.

killarna i gallerburar å honorna i backarna.

killarna gnager inte galler när nån brunstar el blir mer överaktiva ön normalt.

tror alla vant sej vid dofterna å insett att de inte kommer åt varandra å det är dumt att ödsla energi på att försöka komma ut när det ändå inte lyckas.

de yngre kan vara lite överaktiva när nån hona nära deras Bur brunstar men efter nån v lägger de av å har väl även de lärt sej att det är onödigt att lägga ner energi på nåt som ändå inte lyckas.

kajsa_karin
0

Jag har blandat har aldrig varit nått problem

issa83
0

Ok ser att ni har lika olika erfarenheter. OM jag bara kunde veta säkert att det skulle gå bra att ha dom i samma rum och i samma lekhage(såklart inte samtidigt) så hade jag precis lika gärna tagit mig an en hona. Kunde vara roligt med lite mer brudar för här hemma är det manliga könet klart överrepresenteratOskyldig

Asa-N
0

Jag har haft dem 20 cm från varandra i 3 år nu snart och har inga problem alls, de har även en gemensam aktivitetslåda där de turas om att vara och inget problem det heller.