Min nya hamsterhylla...
Jag måste bara visa upp min nya hylla åt hamstrarna…
Jag har letat efter en snygg hylla att ha burarna i eftersom att jag har alla älsklingarna i vardagsrummet, förutom Alexandra som bor i mitt sovrum. Den här hyllan hittade jag på IKEA… Skitsnygg och praktisk! Alla burarna får plats, och skaffar jag fler så kan man bygga på hyllan hur mycket man vill =) Dessutom var den hyfsat billig ;-)
I den stora gallerburen till vänster bor Amor, den lilla gallerburen under är tom. Till höger bor dvärgarna, dunan längst ner står tom… än så länge ;-)
Vad heter hyllan?? Det är precis vad jag behöver :o)
Hittade den :o)

LAXVIK heter den… om någon annan är intresserad =)
Det blir ett IKEA-besök i helgen :o))

#4 Hehe… kul att man kan ge andra lite inspiration =)

Ja den hyllan var riktigt snygg!
Nu vill ju jag också byta ut mina tråkiga men dock himla bra trähyllor från Ikea…
Ja jag ska åka på fredag eller lördag och investera i denna fast med 2 x 4 gluggar :o)
oj, vädigt smart :D hur mkt kostade den?

#8 Det beror på hur stor hylla du vill bygga… den som jag har kostade 574:-
Bottendelen kostade 100:- men så tillkommer 1 skiva för 39:- tror jag det var.
Det var ju en väldigt smart lösning! Man kanske skulle ha sånna. :D Vad är måtten för några?
snyggt! :)
Riktigt snyggt! Är ute efter ny burhylla själv, köper nog en likadan jag också ^^
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#12 Gå in på Ikea's hemsida och sök på Laxvik, där finner du alla mått. Det går att kombinera och bygga på hyllan så mycket man vill. Jag ska alltså ha 2 sektioner med 4 gluggar i varje, en glugg mer än i mikis högsta del och det räknade jag ut kommer att kosta ca 1.050:-. Tror bredden var 80 cm och djupet 40 om jag inte minns galet *S*
#15 Okej, tack för svaret. Ska nog ta och springa till djur rummet och kolla om måtten kan passa in. :P
Jättesnyggt!! Å vi tackar för såna här bra tips!!
Tjusigt! Har själv varit på väg att köpa en sån till burarna men det har inte blivit av. Får väl se om det blir ett inköp vid nästa ikearesa (förhoppningsvis i september) :)

Verkar bli många hamster-tokar på IKEA till helgen ;-)
Wow, va snygg!! :)
#19 ja i morgon åker jag dit :o)
så fint ni får det med era hyllor. Snyggt och prydligt och lättåtkomligt:D

Så snyggt det blev Åsa!
Vill också haaaaa! = (
Ja jag är riktigt nöjd :o) Nu vill jag byta ut alla till denna *S* men den andra har något bredare hyllplan, men nu har jag ordentligt med plats för guldar :o)

Läcker! :D
// Nathalie
#22 jättefint ble d :)
Supersnyggt!
vad ljust å bra det blev med glashyllplanen
Både snyggt å praktiskt!!
ååh vad heter hyllorna?
får de plats akvarium på sådana hyllor??
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Laxvik heter de, ja ett inte allt för stort akvarium kanske får plats, men jag kommer inte ihåg belastningsvikten.
okey okey men dom är väldigt snygg aoch bra =)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
#22 Åsa vad kostade denna du köpte?
Funderar själv på köpa då jag mkt troligt ska byta bostad + bostads ort o mindre bostad.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Minns inte exakt men har för mig att det var knappt 1.100:-

Snygg hylla!

#36 Vems "hylla" syftar du nu på?! *hahahahaha* :P
// Nathalie
#37 haha, tror att vi tänker samma sak ;D ^^