Tips på lekhage tack:)
tänkte höra om man kan använda en stor kaninbur som lekhage åt guldhamstrar som behöver springa av sig lite eller är det för stort mellanrum i gallret? vet ju att det finns smådjurhagar att köpa men har hört att många lätt klättrar ur. tänkte då att en kaninbur har ju liksom tak också så då kommer dom ju inte ut den vägen.
annan idé lösning som ni har?
Fiffigt
Ja jag tror att ofta ser man inte skogen för alla träd. Det enda man måste tänka på med denna lösning är att inte ställa klättersaker för nära kanten, vi har fiskat upp hamstrar överallt i vardagsrummet
Annie t.ex. är fena på att flytta på sakerna så hon kan ta sig ut så henne måste man alltid ha ett öga på :o)
Många har nog också sänglådor under barnens sängar som inte används, dem kan man också använda, man ska bara kolla att kanterna är ca 30 cm höga så de inte kommer ur.
ofta ser man inte skogen för alla träd?
Vilka små luringar som tom flyttar grejerna för att kunna använda för att komma över kanten hehe Ja inte är dom dumma inte :P
Hmm har spanat runt lite på blocket efter billiga hyllor, kan ju ta en sväng in på ikea också och se vad man hittar i förvaringslåd och hyllväg:)
Ska kila ner i källaren nu också och spana, har ett svagt minne av att vi mosade in nån form av bokylla där när vi flyttade till huset sambon och jag
om man vill ha ett billigt alternativ (som Åsas) så kan man ju ha en SAMLA -låda från IKEA som aktivitetshörna.
Hej hej…. Jag tog en halvpalls kartong(av havregryn) på jobbet som jag skar ner lite granna. Det funkade Jätte bra. Ibland fick dom sova där på dagarna och vara där under natten. Men sedan började dom bita lite i botten. Så jag var rädd att dom skulle bita sig ut. Och sedan fick dom större burar som jag kunde ha hjulet i hela tiden. Så just nu står kartongerna på balkongen och jag har inte använt dom på några dagar. Men dom får komma ut och springa i vardagsrummet varje dag :) Vilket dom älskar. Tråkigt nu så har sofie sprungit sönder sitt Hjul så att den har gått sönder, eller så var jag oförsiktig för "pluppen" i hjulet har gått av.. Men jag skall köpa ett nytt snart…Det är sådan fart på dem :) Kram kram