Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 876 ggr
Alta
0

10 veckor?

Jag var på ett zoo i dag där hon som hade stället födde upp egna. Då det inte stod något vid burarna så frågade jag om det var honor i den ena och hur gamla de var.

Hon kollade och svarade att det var honor. När jag frågade hur gamla de var så sade hon att hon födde upp själv men att de var mellan 7-10 veckor gamla.

Två utav dem var riktigt stora, nästan dubbelt så stora mot de andra två och jag kan nog säga att de verkade större än min förra hamster när hon var 4 månader trots att de ska vara yngre.

Jag blev nästan kär i en av dem men det känns fel att köpa när hon har så lite koll plus att jag gärna vill ha stamtavla.

Det som också förvånade mig var att de verkligen hängde vid gallret och snuffade när man tittade på dem (första gången det hänt mig).

Det jag främst skulle vilja veta är om det är möjligt att de är "stora" vid 10 veckor. Om någom har en sötis på 10 veckor skulle jag gärna vilja se ett kort på denne för att bedöma skillnaden. :)

UlrikaD
0

Jag är lite nyfiken på vilken zoo-affär du var på. Var du på Hisingens zoomarknad bredvid Coop på Backaplan så är alla hamstrar ALLTID ca 8-10v gamla. Spelar ingen roll vilken ålder de än har.

Alta
0

Nej jag åkte faktiskt till Surte i Ale kommun. Blev lite nyfiken då de hade reklam för sina hamstrar på blocket.

Deras fokus ligger egentligen hos fiskar vad jag förstått.

Jaså? Jag antar att det är en dålig djuraffär?

TiinaN
0

Ja, Hisingens Zoomarknad är en dålig djuraffär, tror det finns en tråd tidigare om det. Någon som putta upp den?

Ham-Madam
0

hittar den inte.

jag köpte en hona där som bara hann läggas i transportboxen så började hon föda.

hon låg i en Bur med en massa andra honor.

i en annan Bur fanns en dräktig hona med en massa hanar.

i en annan låg en hona med nyfödda,rena turen vi såg det å de kunde ta bort henne innan de andra honorna börjat käka upp de små å mamman försökt försvara dom.

många av hamstrarna hade sår efter slagsmål.

jag hoppas för djurens skull att det blivit bättring.

issa83
0

Nej men så hemskt! trodde inte att det kunde vara så illa i en djuraffär längre. jag hoppas dom blev anmälda!

Alta
0

#4 Nej men usch vad hemskt… att folk kan behandla djur på det viset.

Och jag som tyckte det var dåligt i Västra Frölunda som jag nu anmält. Djurskyddsinspektören ska dit vilken dag som helst.