Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1030 ggr
Sara87
0

Va tycker de andra?

Jag är nyfiken på vad era föräldrar, sambos, flick-/pojkvänner, syskon osv (de ni bor ihop med helt enkelt eller umgås mkt med) tycker om era hamstrar? :)

mandizen-
0

Mamma tar hand om mina hamstrar just nu när jag är i norge, hon varken gillar dom eller hatar dom :P men hon kallar som för råttor, hah.

Därimot min pojkvän, han är förtjust i mina hamstrar och gosar med dom så fort han får chansen :D

Asa-N
0

Eftersom jag är ensamstående mamma och snart 50 år så gör jag som jag vill Skrattande

Tilläggas bör att dottern är lika förtjust i korvarna :o)

Sara87
0

#1 Jasså, jag tror att hon i själva verket gillar dom väldigt mkt bara det att hon är för stolt för att erkänna det ;D hihi. Vilken gullig pojkvän du har :)

Sara87
0

Min pappa tycker att dom är söta å kan stå å prata med dom ibland, speciellt Mirre eftersom hennes Bur står mest synlig.

Mamma har heller aldrig haft nåt emot varken mina möss eller hamstrar. Hon är däremot skraj att dom ska hoppa ner på golvet från höga höjder. Mamma är den som gärna håller i dom lite å stryker på dom å stryker dom mot kinden eftersom dom är så mjuka :D När Mirre va ny i huset så vaknade jag en morgon av att mamma stod å pratade barnspråk med henne, hehe. Det är även mamma som får äran att ge tjejerna nåt gott på kvällen om jag av nån anledning inte är hemma å kan göra det själv.

[Mariaxx]
0

Min sambo accepterar men kommer nog aldrig självmant be o få hålla i en hamster….hihi…

2Ham
0

Maken är allergisk så han håller aldrig i dom men tycker dom är söta och fina…fast kallar dom för råttor.

beccan92
0

min pappa tycker varken illa eller bra om hamstrarna, han bryr sig inte så mkt om dem.

min mamma verkar tycker att hamstrarna är okej. ibland hälsar hon på dem iallafall.

min lillebror tycker väldigt mycket om hamstrarna, det är han som sköter om Simba, min ena dvärghamster.

Imasy
0

sonen älskar sina "sampsar", men min tråkige karl hade väl inte gråtit precis om de flyttade…. fast han brukar få hålla dem ibland, och jag har då sett honom flina lite, så riktigt sååå hemska tror jag ändå inte han tycker att de är.

när vi träffades så var min hund en skitig hundj**el som aldrig skulle få sätta sina tassar innanför hans dörr, men efter ett tag hörde jag honom säga "koooom gumman, varsegooood!" gissa vem som gödde min hund med fin smörgås skinka? ;)

Ebba-A
0

Mamma gillar hamstrarna. Pappa tycker dem är läskiga råttor. Men ingen av dem vill ha fler en de vi har nu.

Min brorsa är rädd för alla utom Rexa ^^'

Värd på Choklad iFokus

mocchino
0

Pojkvännen har väl accepterat det faktum att han måste dela mig med hampisarna men han är väl inte jätte förtjust i dom men ibland kan han ta nån och fjanta sig med den.. :P Men att säga att han älskar dom skulle helt klart vara att överdriva!

Sonen däremot har ni ju sett att han försöker ju pussa på dom så fort han får chansen! :) Han älskar dom! :)

Katterna skulle gärna slicka lite på dom och ta en smakbit om dom fick chansen och hunden han tycker dom är jätte läskiga så han springer långt bort så fort nån kommer fram.. :P *thihi*

// Nathalie

Anette-Anna
0

Min pappa tycker vi har alldeles för många hamstrar.

Vi får absolut inte köpa en till hamster.

/Anna

Linda3046
0

Min mamma gillar dom, ganska sällan hon tar upp dom i från buren och kelar med dom, men ibland kan hon komma och sno dom från mig när jag kelar med dom.. väldigt störande ;) Men hon brukar alltid hälsa på dom, och ge dom någon godsak då och då. Hon hade dessutom hamster när hon var liten.

Min pappa pappa är rätt ointresserad av djur i allmänhet, så han bryr sig nog inte om hamstrarna mer än att han inte gillar när dom sprider kutterspån i hela huset. Men nu bor jag bara hos honom varannan helg, så han slipper träffa hamstrarna.

Min lillebrosa är helt ointresserad och tycker dom är "skabbiga", vill inte hålla i dom eller något. Min storesyrra tycker dom är söta, men inte direkt så att hon leker eller kelar med dom eller så.

Noomie
0

Hejje

hihihi jag har precis svarat på detta indirekt i en annan tråd…

Min pojkvän är lika inne på detta som jag..( därav att vi har 2 färglinjer)

å barnen gillar det med..så jag antar att jag kan säga att jag är lyckligt lottat =)

kram Noomie

SaraA
0

Min sambo är väl inte överförtjust i min hamster, tror det beror till en stor del på att han är allergisk.. Ibland är han dock riktigt gullig å skivar lite gurka till honom.. det är sött :)

Totte-
0

Mina föräldrar kallar dom marsvin för att vi hade marsvin förut. ( stör mig på det as mycket:P) Dom hatar dom inte men dom tycker tottes gallerbur skräpar men jag kan värkligen inte hitta några spånbitar på golvet.. Dom säger också att det är jag som har annsvater för dom. Annars har dom inga problem med domGlad

Deco
0

Maken är inte intresserad av hamstrar men visst har jag sett honom titta och småle lite åt dem ibland ;) Och sätter jag någon av dem i hans famn gullar han faktiskt lite med dem ändå… Samtidigt är han nog lite rädd för dem, att de ska bitas (vilket de aldrig gjort!). Han har ju sett deras tänder och gap när de gäspat och inte ser det trevligt ut att få de bissingarna i sig *s* Men de är ju världens gullegrisar så jag förstår inte varför han ens oroar sig *ler stort*

Dottern tycker om dem mycket och älskar att få vara med och fixa och dona kring dem :)

Ham-Madam
0

ungarna är vuxna å har egna hem. när de är på besök kollar de ofta i burarna för å se om nån har ungar. lilla barbarnet 2år har sin favorit som hon kollar till.

nadia som nästa v blir 16 gillar att räkna genetik å planera parningarna.

gubben säger att han inte gillar dom men ändå kan jag se att han sticker åt dom ost,salladsblad etc då å då. han tom öppnar nån Bur emellanåt å klappar men i smyg å han tror att jag inget ser. låtsas som om jag inget vet,är bäst så annars börjar han klaga på hur många de just nu är.

Denna kommentar har tagits bort.
zatanica
0

Min sambo har en egen favorit bland hamstrarna så han har inget emot dem, han kan tillomed ge dem någe gott eller plocka upp dem helt spontant.

min mamma kallar dem för råttor, så fort hon kommer o hälsar på undrar hon hur "råttorna" mår där drar hon med ekorrarna med  :)

Min pappa gillar dem ordentligt, han ska alltid busa med dem o hitta på massa hyss med dom när han hälsar på det är riktigt kul. Det är även han som får äran att passa dem när vi är borta för då vet man att de blir rejält ompysslade och får en massa kärlek.

MickiRosa
0

Min pojkvän har sina egna hamstrar, som han själv valt. Han älskar dom. Glad pysslar donar och kelar, och tillochmed lovar dom saker!Räcka ut tungan Ibland kan man undra vem som skaffade dom från början ;)

vi har ju katter oxå, en varsin. min katt springer iväg om en hamster är lös i soffan och hon ligger där, medans hans katt som vart utekatt sniffar nyfket innan hon inser att hamstrara struntar fullständigt i om hon är katt eller inte, då tappar hon intresset.

medarbetare på Hamster.ifokus

www.Ulltussenshamstrar.com

Hamzter95
0

Min mamma tkr väl om dom lite iaf.. Men hon kallar djuren för Råttor :P

arwen10
0

Hamstrarna är egentligen barnens, men jag älskar hamstrar så jag tar hand om dom självmant. Hade jättemånga hamstrar när jag var yngre. Barnen (8, 10, 12 och 13 år) älskar hamstrarna och är jätteduktiga på att ta hand om dom, speciellt minsta killen. De två äldsta barnen har också gerbiler, dom är jag inte lika förtjust i. Barnen fångar också gärna husmöss (som vi har i överflöd!) och sätter i nån låda emellanåt, och dom är så söta. Hunden är också väldigt förtjust i allt vad möss heter, men av en helt annan orska, han är jakthund.

Nicolina
0

Tja mina familjemedlemmar är väl sådär lagom glada i alla hamstrar.. när det bara var runt 3-4st så att mamma hade koll tyckte hon det var jättekul! Nu är de mest trötta på dem, tycker de är på tok för många, iaf så är de nöjda över att de står på nedervåningen och inte i vardagsrummet längre för då får de sova på nätterna.. ; )

Lillebror tycker att vi ska sälja alla utom typ två (hans favoriter) och köpa en till kanine… vilke tungefär alla andra familjemedlemmar cokså tycker, utom jag då^^

Sara87
0

En gammal kompis som jag umgicks mkt med i somras tyckte först att det va lite otäckt när Mirre va å klättrade på henne, men nästa dag lyfte hon henne själv å satte henne på axeln så hon kunde gosa med henne :D

kajsa_karin
0

Är ensamstående mamma. Mina barn bor här varannan vecka det gillar hamstrna och har några "egna" var.

Men jag har huvudansvaret .

Vofflan
0

Min man är väl inte speciellt förtjust i hamstrarna. Ingen annan av mina släktingar och vänner heller. Den enda som gillar dem är jag och min dotter, som är två och ett halv. Det är skönt att se att det finns fler vuxna än jag som gillar hamstrar, jag trodde jag var den enda  :-)  .

Starfall
0

Mamma tycker hamstrar är söta, men hon tycker jag har för många djur. Men det tycker inte jag =)

Pappa bryr sig inte, hade jag haft en eller 10 hade han inte märkt nån skillnad. Men om jag skulle säga jag hade 10 skulle han tycka jag hade för många. psykologiskt tror jag;)

Lillebrorsan ÄLSKAR min lilla hamster =)=)