Nej det är inte därför man tar bort hjulet, det är för Att undvika olyckor när kanske 6-7 ungar försöker springa samtidigt och åt olika håll. Det har inget med "bebishull" att göra :o)
Jag har ju inte Hjul till någon av mina men skulle inte sätta in det förrän jag särat på honor och hanar, detta för att minimera antalet hamstrar i hjulet.
Nej, du missuppfattar. Jag menar när man har fått hem en liten pluttis :)
Aha :o) Det kan du ställa in direkt :o)

Men helst ska man inte ställa in det direkt till en 6v gammal bebis. Dem tycker ju det är superkul med hjulet och har förmågan att tycka det är lite föör roligt. :)
#5 Det finns det väl risk för i alla åldrar kan jag tycka..?

#6 Vad jag märkt här hemma har dem typ växt ur det. T.ex. en hamstertjej jag har här hemma tyckte det var jäättte kul med Hjul och sprang tills hon tuppa av, så då fick hon nöja sig att bara få det någon timme per dag. Sen sprang hon bara mindre och mindre stunder varje dag och nu har hon det jämt i buren utan problem. :)
Så som sagt, tror jag dem växer ut det. Som vi som barn växer ut att leka med dockor och liknande. :)
#5 o 7 Jag har haft Hjul till 5 och 6 veckors som inte brytt sig ett smack om det, så det är ingen större fara och om så skulle vara så får man helt enkelt ta ut det med jämna mellanrum, svårare är det inte. Men jag har av princip inte Hjul hos någon av mina hamstrar utan bara i aktivitetslådan där jag har ett med en diamter på 30 cm.

#8 Okej, då är det väl olika hos olika individer. :)
#7 Jag förstår hur du menar. Men jag tänkte så att även äldre hamstrar som får Hjul kan tycka att det är väldans kul. Minns att Astrid som jag hämtade som 8 mån-hamstern inte hade Hjul, men när hon fick det va det väldans skoj :) Men hon växte ur det lite hon med, det va inte lika kul ett tag senare..