Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 2898 ggr
Okay
0

Mycket spån? :O

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag kollar runt och ser att ingen (som jag har sett hitills, fast dom har stora akvarium) har mycket spån till sin hamster. När jag köpte min fick jag veta att dom älskar att gräva så jag har alltid, förutom nu när kicki är dålig, haft mycket spån åt mina så dom får gräva obehindrat. Kicki har en egen Bur med lite spån i nu. Men ska dom inte ha mycket spån.

vad anser ni? är det inte bra för dom eller är det kul att ha mycket spån eller vad handlar det om? xD

kozzi-kakan
0

Jag tror att det är kul för dom :)
Fasst jag är ingen expert men det gör nog inte så mycket alls att man har mycket spån.

Ham-Madam
0

det handlar nog mest om att det blir bökigare att städa ur mkt spån.

sen i burarna går det ju inte i lika mkt spån.

när jag hade akvarium blandade jag å hade en stor skokartong med jord el Sand så de kunde gräva.

spån hade också men inte så mkt som du har.

jag la rör underst å spån över då raserades inte gångarna de byggde.

Sara87
0

Mina verkar inte gilla att gräva, därför har inte jag en massa spån åt dom, hade jag grävare skulle dock möjligheten att gräva finnas, antingen i spån eller blomjord.

MangoPeperoniOwner
0

Det där ser ut som du använt en hel påse med spån :S

Okay
0

#1 Mina älskar att gräva xD Därför har jag alltid haft mycket spån åt dom xD

#2 Det är inga problem xD Tar hela buren och går ner till komposten och slänger ut det där xD

Okej xD Det funkar ju med :P

#3 okej :)

#4 Jag köper balar så det är lugnt xD Det blir billigare i längden (en bal kostar 60kr för mig och den räcker lääänge)

MangoPeperoniOwner
0

#5 Ok :)

kajsa_karin
0

jag har Sand till mina det kan gräva i

Okay
0

Gjorde rent amys Bur idag (akvariumet på bilden) men bara halvt xD Tog bort alal matförråd och gammla salladsbitar som låg gömda i spånet, ett litet äventyr ska jag säga xD

Asa-N
0

Färsk mat måste man rensa undan ur burarna varje dag så det inte ligger och ruttnar. Det blir inte så mysigt då :o)

MangoPeperoniOwner
0

#9 Japp..bananer ruttnar på ca 2 timmar utanför sitt skal..Men idag när jag städade Mangos Bur så sparade jag bara lite torrmat. Inga färska fick ligga kvar.

Okay
0

nej kände det på lukten xD hade missat lite annars tar jag ut gammal mat varje dag när dom får ny :P

RatLover
0

Akta bara så h*n inte gräver under nånting (tex blomkrukan?) och den rasar ner på h*n :)

Okay
0

ska hålla koll :P Hon brukar sköta det rätt bra xD

Deco
0

Mina gillar helt enkelt inte att gräva. Det föser ihop lite spån till sovhörnan, that´s it. Så det känns rätt onödigt att proppa i en massa spån när de inte nyttjar det :)

Okay
0

okej xD Nej alla är ju olika ^^

Nu är ocket till buren fixat också så nu kan inte katterna putta iväg det och komma in xD