förberedelser
Jag håller på att förbereda lite till min hamster som kommer, han kommer få bo i ett akvarium.
här är saker jag har tagit fram som han ska ha =)
- Hus
- trätunnel (kanske inte kan ha den helatiden för hamstern blir stor)
- kruka
- Matskål (hade tänkt att bara sprida ut maten i buren på botten som jag gör med gerbilerna, men en sk¨l är ju bar att ha ^^)
- Sandskål (vad tror ni om sandskålen som jag har på bilden? är den för liten?)
- Och vattenflaska såklart.
vart hittar jag billiga Hjul? alla våra Hjul är typ trasiga, behöver 1 som står på marken (kom med förslag)
Något mer som saknas, de finns så mkt roligas leksaker och sånt som man kommer köpa efter hand =)
Jag längtar så efter min Hamster kille =)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Va gullig du e som planerar å fixar å donar inför din väns hemkomst!!
#1 hehe hur ska jag annars få tiden att gå ^^??
hehe mina kompisar trodde inte sina öron när jag berättade att jag hade tingat en hamster ^^ dom bah du?? haha!!
Jag är tydligen inte en sån person dom trodde hade kanin och hamstrar liksom =)
vad tycker ni att jag ser ut att va för sorts person? alltså vilket djur som va typiskt förmej? (se bild)
nu har jag hittat ett akvarium som är 90x40x40 som jag ska köpa så ska gerbilerna få de akvariumet sen de som gerbilerna bor ska Gordon få bo i och de är 70x35x40
perfekt =)
Jättebra grejor du samlat ihop där L8sson 
Jag saknar en liten sak bara, en lite större matskål där du kan ha fröblandningen. Den matskålen som syns på bild är perfekt till färskmaten :o)
När du gjort i ordning akvariet sedan så lägg även ner en 8-10 rutor med toapapper så har hamstern att bädda med i sitt hus :o)
#4 tack =)
jag tänkte att inte ha nån matskål tänkte bara "slänga" de på spån som jag gör med gerbilerna, de blir lite som en aktivering :)
aa för hamstervadd eller va de heter är inge bra har jag hört.
Nej hamstervadd är absolut NO NO NO
Hjul ska du skaffa ett sådant där i stål som har gul plast runt hjulet där hamstern springer.
Men om du skaffar en hane och den är långhårig är kutterspån inte så lyckat, det fastnar i pälsen och orsakar jättetovor. Till långhåriga hamstrar är det bättre med Toa-Lätt :o)
har hört de :P
aa har hittat på intenet jag kanske ska köpa ska åka till djurmagazinet och kolla vad dom har för priser :)
okey förstår förstår, men en fråga jag alltid har haft. är de inte jobbigt för djur att gå på toa-lätt??
#7 nej det är inte alls jobbigt, det är ganska mjukt faktiskt :o)
#8 hehe okey ^^ aa men då vet jag :D
nu har jag köpt mej ett nytt akvarium till mina gerbiler så Gordon får bo i ett akvarium som är 70x35x40 =) (de översta på bilden)
så här ser de ut i hans lya :) han har inte kommit än men snart sÅ :D ska bara fixa ett Hjul. sen e de väll klart? :P
Skulle haft lite mer Sand i skålen.. :) annars ser det super mysigt ut!
#12 jo jag ska fylla på, jag är ju van vid gerbiler och dom är ju lite mer gräviga av sej (så efter 2 timmar så är sandskålen dom och massa spån i XD) ska fylla på med Sand =)
#14 juste jag skulle fråga om de, jag hörde att man igentligen inte behöver ett Hjul att man kan aktivera hamster på andra sätt =)
sant?
aha okey men om han får komma ut och springa varje dag då :)? räcker de?
kan man köpa nån som här aktiveringboll eller nått sen?
Ja det går utmärkt, det är inte heller alla guldar som gillar hjulet. Bollen däremot gillar våra.
okey okey aa då vet jag :) slipper man köpa ett stort dyrt Hjul :P
kan avslöja att han är riktigt söt å mysig.
mitt hotell har ju stängt men eftersom jag ska uppåt så fick han ändå mellanlanda här.
#20 är han de :P? ooh jag läängtar =)
du åkte upp på lördag? till?
När min hamster använde sin hamster-boll så rymde han :S Så det var inte så bra alternativ.. för honm, men det var väl dåligt åtsatt..
Man kan alltid sätta lite maskeringstejp över luckan i bollen.
tänkte att jag skulle köpa en boll. vi får se ^^