Min bur/lekhage historia
Jaa.. vars ska jag börja?
I vintras byggde jag ju en stooor Bur åt min lilla dvärgis på träslöjden, ca 120*60*25 (L*D*H) Den har varit jättebra, men… Den är såååå klumpig när man ska städa :P

En dag när jag inte hade mycket att göra, kom jag på tanken att göra en hage åt lilla Allis! Så jag började att dammsuga stället där jag hade tänkt ha hagen, sen tog jag ett myggnätsfönster och stängde av med. Sen säkrade jag överallt, så hon inte kunde smita. När jag var färdig med det började det roliga, att inreda! Så jag började kapa grenar och leta reda på alla hennes utspridda leksaker. Dom exakta måtten på den hagen vet jag inte.

Sen fick jag en kaninbur av en kompis som hon inte längre använder. Då jag redan hade en väl fungerande Bur åt min kanin behövdes den inte. Då kom jag på den smarta idén att gör om den buren till en hamsterbur, då den är myyycket lättare att städa. Måtten på den buren är cirka 90*50*45 (L*D*H) Dock lite mindre än hennes gammla. Jag började att sätta fast nät (hönsnät) men efter ett tag insåg jag att jag aldrig skulle orka sätta fast 3 lager med det :P Så istället, mellan gallret och nätet stoppade jag kartong bitar :D Smart, smart tyckte jag :b

När jag gjort det så var det ju bara vars i mitt lilla rum jag skulle ställa den, då jag redan har 1 Bur, (den gamla fick stå kvar ifall den nya inte funkade att ha som hamsterbur) 1 lekhus och hagen. Så jag tänkte och tänkte, och till sist kom jag på det, jag kan ha buren i hagen! Men buren var för stor för det :/ Så då fanns det bara 1 sak att göra, göra en större hage! När det var färdigt så flyttade jag dit buren och gjorde om inredningen.. Allis fick flytta dit och allt gick bra.
Snipp snapp slut.. Trodde jag.
Dagen därpå skulle jag ta ut allis för sin dagliga motion, meen.. var hon i buren? Nääe då.. Var hon i hagen? Nääe då.. Hon hade rymt BÅDE ur buren och ur hagen ;P Vars hittade jag henne? Jo, under sängen.. Där låg hon och snarkade och sov på damm och toa-papper… Jag säkrade hagen, igen, och där fick hon vara några timmar.. Det funkade super, nu var hagen säkrad.
Men.. buren gick inte att säkra, då hon klättrade upp till taket av buren och sen genom gallret, och ut. Och hon måste ju få in luft :b Så då åkte hon tillbaks till den gamla buren.
Nu har hon det såhär: Hon bor i den gamla buren, men den nya buren står fortfarande i hagen, men jag har öppnat den så hon får gå in dit för mat och vatten. Måttet på hagen är cirka 140*140*55 (där nätet slutar) Hoppas ni har orka läsa allt, fastän det kanske blev lite tjorvigt!

Här är hagen hon har NU

Och buren, dock inte färdiginredd (bry er inte om mina fötter ;) )

Hahahaha, ja hamstrar är roliga djur ;D
1# Haha, det kan man säga! Men nu verkar Allis vara nöjd :)
Hahaha, mycket jobb men till slut fixade det sig va? :D
Snygg hage! Vad är det för "staket" du använder? Det där genomskinliga plast/glaset alltså. :)
3# Jodå, en del jobb vart det, men det var riktigt kul också :D
Tack så mycket, vart själv nöjd med den :) Det är ett myggfönster faktiskt, en ram med myggnät fasthäftat.. Det är inte så hållbart men då jag ofta är där och kollar till hon så är det ingen risk att hon gnager sig ut.. :)
Snyggt :)