Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1200 ggr
kajsa_karin
0

Nöjd och glad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fixat till ett Antonio System med 4 boxar till mina älsklingar

och jag blev så nöjd och glad

så här bor det nu

fösta bilden precis klart

kajsa_karin
0

en på plats i köket

Ni får vrida lite på skallen

kajsa_karin
0

Här Bor Amalia

kajsa_karin
0

Här bor Beatrice

kajsa_karin
0

Och här bor Flipper

kajsa_karin
0

Högst upp Bor Golden men batteriet i kamran tog slut

mocchino
0

Skulle jätte gärna vilja se lite närmare hur du fäst nätet.. ;) När kameran är laddad igen dvs.. ;)

// Nathalie

Shjimm
0

är inte det hjulet för litet för guldhamster? Förvånad

kajsa_karin
0

Jag bokade bara nätet runt lådan och sedan fäste jag det i 3 hönor tror att det inte skall få upp det

skall fota det sedan jag blev väldigt nöjd

Köpte rutat nät på Jula för 89kr 5X10 meter

mocchino
0

#8 Då ska jag nog ta mig en tripp dig imorgon efter jobbet.. ;) Låter väldigt billigt och bra.. :)

// Nathalie

kajsa_karin
0

#7 Hjulet somr guldhamster har är 19,5 i diameter

När jag köpte det i djuraffären sa det att det rekomenderade det här hjulet för en guldhamster. De hade en storlek större och de sa att det var till råttor.

gärna bra tipps vad man kan få tag på bra Hjul till guldhamstern

Guldgruvans
0

19.5 är för litet för guldhamster, större skulle jag tycka man behöver.

hjulen för råttor är betydligt större i våran butik.

Shjimm
0

#10 låter inte riktigt som att den djuraffären var någon höjdare, råttor ska väl inte ha Hjul överhuvudtaget? Fundersam själv har jag inte Hjul alls, men ett mått att gå efter är väl att hamstern ska kunna springa utan att böja ryggen på fel håll.

Guldgruvans
0

#12 med rätt stimulans ska varken råtta eller hamster behöva Hjul, jag själv är ingen hjulfantast. Har hellre djuren uppe i en lekhage.

Shjimm
0

#13 ja samma här, jag låter de hellre springa runt fritt i rummet, känns mer naturligt än att springa som besatt i ett Hjul.

mocchino
0

18 diameter är godkänt för guldar om jag inte minns helt fel.. Finns dock en storlek större på just den du har och den är 25 diameter. :)

Råttor ska absolut inte ha Hjul.. :/ Just pga att dom kan fastna med svansen.. Och så får hjulet dom att böja svansen i en böj över ryggen och det kan skada deras ryggar.. Det är iaf det jag hört..

Men djuraffärerna säljer så såna där bollar och annonserar att det är för marsvin och illrar(!).. :/ Så dom kan man inte alltid lita på.. Men det visste vi ju redan.. :P

Sorry att tråden kom lite på fel spår.. Men 19,5 är godkänt för guldar. Men man får ju kolla till varje hamster så att dom inte ser allt för böjda ut i ryggen när dom springer.. Det beror ju helt på vilken storlek man har på hamstern oxå.. ;P

// Nathalie

mocchino
0

Fast på SHF står det att hjulet ska vara minst 20cm i diameter för att dom inte ska få ryggbesvär..

// Nathalie

hamsterhuette
0

Hi @ all,

here is a picture of my hamsters home….

UlrikaD
0

#17 Wow, that looked great. How does it work when they pee on wood?

Em--ma
0

#0 Ser fiint, fiint ut :)

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

hamsterhuette
0

You should buy a Wodent Wheel it´s the best wheel u can get for your sweetheart! Every hamster get one in his home!

Nicolina
0

18 cm/d har vi alltid sagt är en bra storlek på Hjul för Guldhamster och jag tycker fortfarande det är stort och bra. Så dina 19,5 cm/d är alldeles utmärkt = )

Men klart att har man en stor gulde som spinger med ryggen böjd i en Hjul på 19cm/d bör man ju absolut köpa ett större!

hamsterhuette
0

the big wheels are better i think…. hi nicolina ;-)

MangoPeperoniOwner
0

#7 Joo, det ser för litet ut :S

TiinaN
0

#23 Hjulet är 19,5cm. Alltså inte för litet.

Englatassens
0

Vad kostar ett sånt där system på 4 st????

Caroline-E
0

358kr (ställning för 4lådor 2x59kr och lådorna 60kr/st)

Englatassens
0

vad e d för mått på lådorna??

TiinaN
0
Englatassens
0

Tack!!Glad

UlrikaD
0

Man kan också köpa en lägre ställning som det får plats 3 lådor i. Då kan man sätta två ovanpå varandra om man vill och få 6 lådor på höjden.

TiinaN
0

#30 Det är billigare att köpa den mindre ställningen ;)
Kostar 59kr och får plats med 2 lådor, dvs behövs det 3 små ställningar för att få plats med 6 lådor.

3 mindre ställningar; 59x3= 177kr
2 större ställningar; 119x2= 228kr

hehe ^^

MangoPeperoniOwner
0

#24 Okej , va bra :)

kajsa_karin
0

Jag är jätte nöjd med mitt Antonio system

skulle köpa ställning i går men det var slut på ikea i ca 3 veckor till fick bara lådorna suck