Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 621 ggr
Animalen
0

REJÄL minusvikt...

Hallao :D Som ni säkert vet har min bästis IRL, (Levelinamin) två guldhamstrar. Jag har läst & sett att guldisar ska väga mellan 180-200 gram. Vi tyckte att dom säkert vägde det eftesom dom var ganska tunga. Iaf, vi vägde dom OCH TILL VÅR STORA FÖRVÅNING..

Benjamin-hane-8 Månader- 111  Gram

Evelina-hona-7 Månader-DRÄKTIG- 132 gram

Vi mår riktigt dåligt av detta och vill att ni BOMBAR oss med saker man kan ge för att dom ska gå upp i vikt!!

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

Asa-N
0

Min första fråga är om de är köpta på zoo-butik? De hamstrarna är i allmänhet en bit mindre än uppfödarfödda hamstrar.

Mat, förutom fröblandning är barngröt, Barnmat, ägg, pasta, potatis, ris med mera. Sök gärna här på HiF på mat så får ni massor av tips.

Shjimm
0

nötter i alla osaltade former, pinjenötter och jordnötter (även om jordnötter nu inte är en nöt) brukar gå ner snabbt. valnötter är också bra.

Asa-N
0

Nötter är inte nyttigt fett i stora mängder :o) Nötter är mer att se som godis till dem. Man vill ju inte ha en fet hamster :O))

Englatassens
0

Men allt med måtta.. Ingen levande varelse mår bra av för snabb viktökning.. tar hårt på d flesta organ… Men som Åsa säger oxå: kanske att d e små i stl, då spelar d ingen roll vad d får för föda..

Shjimm
0

#3 jo det såklart, men om de nu ville att de skulle lägga på sig så är det ju bra! allt i måttliga mängder givetvis Glad

Asa-N
0

Nötter är inte bra om man vill de ska öka i vikt utan att få valkar :o) då är det att pytsa på med Barnmat, gröt och dylikt. MEN vissa hamstrar är mindre i storlek, man måste titta på helheten och inte bara på vågen. En hamster ska kännas som en avlång bakpotatis ungefär *S*

Shjimm
0

#6 jasså oj det visste jag inte Generad men har du något emot rultiga fluffbollar? Skrattande mer att klämma på! nä men skämt åsido, man vill ju ha en hälsosam hamster Glad

Asa-N
0

#7 hahaha nejdå jag har inget emot rultiga fluffbollar *S* när jag beskrev hur den ska kännas så var det ur standarden för guldhamster samt att jag är pet-domare och därför "klämmer" på rätt många hamstrar *S*

Shjimm
0

#8 åh nej stackars dig, vilken slitgöra! klämma på hamstrar hela dagarna.. måste vara jobbigt! Flört

nu ska jag sluta vara OT innan någon morrar på mig Glad

Asa-N
0

#9 Hahaha jaa visst är det synd om mig Räcka ut tungan nä det är värsta roliga faktiskt :o) men dock inte hela dagarna, bara på utställningar :o) förutom mina egna :O)

Animalen
0

Ehh.. Nog tycker jag att dom kunde gå upp några gram iaf :) Evelina är ifrån djuraffär vad jag vet. Benjamin tror jag är från uppfödare. Får prata med Lilly :)

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

[PixelMollan]
0

Ser dom magra ut? Om inte så hispa inte upp er, gå på känsla istället för våg.

Vissa kan inte väga 200g