Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 4056 ggr
EvelinaO
0

IKEA samla låda ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tänkt  att köpa en ny större Bur till min guldhamster i veckor nu..Men inte riktigt kunnat bestämma mej för en duna eller gallerbur.Har inte riktigt tänkt på Ikea låda. Hans gallerbur jag har nu tycker jag är alldeles för liten för honom..

Men nu när jag sitter och läser här på iFokus så kommer jag på att tänka på dom här ikea lådorna.. Isåfall har jag ju tänkt köpa den största ^^ Men nu till frågorna:
* Hur tycker ni det funkar att ha eran guldhamster i en ikea låda och hur har ni gjort med locket? Skicka gärna med en bild och tips på hur man kan göra ^^
*  Jag bor ju ganska långt ifrån ikea och åker ju inte dit så ofta så undrar om man kan beställa hem en låda från internet?
* Följer locket med då eller måste man köpa det till?

LinneaTova
0

Jag har också funderat på att köpa en billig Bur .. Då kom jag på det med Ikea samla låda.. Men du hittade jag en billig Bur på Lidl för 149 kr . Jag har den till min dvärgis .. så passar kanske inte så bra för en guldis . ?

kajsa_karin
0

Lidl Burarna passar bra för Guldar jag har dem till mina guldar

TiinaN
0

"Lidl-burarna" är alltså lika stora som 50-dunor, dvs funkar utmärkt till guldar som kajsa_karin sa.

EvelinaO
0

Bor ju i Norrbotten och dom har inte Lidl här :/

EvelinaO
0

Ingen som kan svara på mina frågor??Glad

membeel
0

Sök på samla låda, finns massor av trådar om detta ..

TiinaN
0

#6 Precis, varför måste folk skriva miljoner trådar om samma saker hela tiden? o_O Inget personligt emot dig EvelinaO utan detta är till alla som startar trådar om saker som redan har diskuterats/frågats om. :)

Ett tips; Sök först, fråga sen.

Vet att det finns en bild i någon tråd där någon gjort väldigt snyggt ventilation till samla-låda. Kommer dock inte ihåg vad tråden hette men gör som membeel sa och sök på "samla" eller "samla låda".

Noomie
0

Hej

Jag har ikeas antonius serie för den funkar bäst om man har flera djur. Annars gårdet jättebra med samlalådan .

Samla lådan har ett plast lock därvänner till mej antingen har skurit ut en del och lagt galler eller borrar du massa små hål så att hamstern får luft. I övrigt inreder du buren som vanligt. Man kan borra ett litet hål på sidan av buren för vattenflaska med.

detta fungerar i alla fall utmärkt för mig ( utom 2 hamstrar som puttade ut vattenflaskan och åt sig ut)  Dom sitter i gallerburar i dag å kallas för Hudini Räcka ut tungan

Äh skojar lite där =)

kram

aliciia
0

är inte denna lådan större ? länk

membeel
0

# 7, Precis min tanke (: Eller så kan man kolla under kategorierna om Sökningen inte funkar (:

# 9, Den lådan är för låg ..

Asa-N
0

#10 Lådan i #9, den största är högre än vad dunorna är så med nät över funkar den utmärkt. Den är ju 32 cm hög den låddan :o)

membeel
0

# 11, :O haha, jag läste 13 x) Måste kolla igen ..

UlrikaD
0

Det som är med den lådan i #9 är ju att den är inte genomskinlig. Hamstern har ju ingen möjlighet att titta ut. Det tycker inte jag verkar vara så lämpligt.

TiinaN
0

#9 Varför ska man köpa den lådan (den största då) om man kan köpa den största samla-lådan som är både större och billigare?

Den största där är 84L och kostar 139kr medan den största samla-lådan är 130L och kostar 129kr.

Asa-N
0

#13 Hamstrar har väldigt dålig syn så det spelar inte någon roll att man inte ser igenom den.

#14 fördelen med slugis-lådan är att den verkar ha plan botten, mycket lättare att göra rent än samla :o) men det är som jag tycker, men jag fortsätter med mina dunor jag :o)

UlrikaD
0

#15 Jag vet att hamstrar har dålig syn, men jag vet inte, mina står iallafall och tittar ut. Någonting måste de ju se iallafall.

Noomie
0

#15 mina lådor har plan botten =) Jättelätta att bara skölja ur.