Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 731 ggr
Deco
0

Hjul med tyg?

En del har sånna Hjul som har tyg (ser det iaf ut som) runt, vart får man tag i sånna? Här omkring säljs dom tyvärr inte. Finns det någonstans på internet där man kan beställa?

Chacky_
0

Djurmagazinet har..Man an också sätta dit tyg/kartong själv dock vet jag ej hur man sätter dit den så det inte är farligt eller dåligt för hamstern

Sara87
0

Du kan som Chacky_ säger sätta kartong runt ett stålhjul. Ta kartong från cornflakespaket t.ex., klipp till så det passar hjulet. Tejpa fast lite försiktigt i "skarvarna", två bitar kartong brukar gå åt. Använd helst frystejp. Viktigt är att kartongen ska sitta på utsidan av hjulet, så att hamstern får stöd från hjulpinnarna när den springer :) Det som är bra med detta är att hamstern slipper trampa igenom pinnarna för jämnan å att du lätt kan byta ut kartongen när den börjar bli kissig å äcklig.

Sara87
0

Nån som gjort detta kanske kan visa bild? Jag hittar tyvärr ingen bild på min dator :P

E-L-S-A
0

Kan man inte ta kartong eller tyg och liksom ta varannan på utsidan, varannan på insidan och så ändå tills man kommer tillbaks där man började? Liksom emellan stålpinnarna. Är inte så bra på att förklara, hoppas nån fattar ^^.. Tycker det skulle vara lättare..

Sara87
0

#4 Jodå det kan man, men jag inbillar mej att hamstern inte får tillräckligt stöd då.

Deco
0

Jaa, kartong funkar ju, men det är snyggare med tyg *ler*

Deco
0

Åh! Nu hittade jag ett tips inne på mus.ifokus om att använda plastad frotte och linda på själv. Det såg mycket bättre ut! :)