nu lever de rövare, nya burar
blev nyss klar med min ommöblering.
8 st guldishonor fick nytt hem.
var iväg straxt innan ikea stängde å köpte 8 boxar/lådor antonius och fyra korta ställningar. satte ihop dom två på varandra så fyra boxar rymms.
just nu håller de på å boar å möblerar om i sina nya hem.
tog blompinnar å kortade av dom i lagom längd å körde fast dom på sidorna å hängde fast flaskorna i pinnarna. alltså inga hål i boxarna så det finns inget att få fäste för små smala gnagartänder.
dumma är de inte utan kartongerna som skulle vara hus drog två fram till flaskorna deras å hivade upp sej på flasbotten,upp på blompinnen å över kanten, in med dom igen,ställde kartongen längst in å direkt drog de fram kartongerna under flaskorna.
inga hus där inte.
ska se om jag kommer ihåg att fota så jag kan visa hur liten plats det tar med dessa backar å ställningarna.

Så du hittade dom små nu.. :)
Ja bild vill vi jätte gärna se! :D
// Nathalie
få se om jag orkar fota ikväll när jag kommer hem.
Kul med nytt! :)
Glammy fick ta över Astrids 70-duna, men det va hon skeptisk mot i början, men det verkar ha gått över.. :)

Jag har också såna Antonius-system, men jag har de som är 1m höga så det får plats 3 backar i varje system. Jag har borrat hål för flaskorna för jag märkte som du att de klättrade via husen uppför vattneflaskorna annars. Och husen ville jag inte ta ut så det blev borren istället. Tyckte det blev suveränt. Har 4 såna ställningar bredvid varandra med 3 backar i varje.
Kul att ni gillar detta system, jag är supernöjd med det här hemma och det tar ju inte alls mkt plats med dessa ställningar.
jag la en hylla över stativen å voala så fick jag en burplats till

fotooon=)
BILDER VILL VI HA :)

nä nu är jag trött på min egen röra med burar som står överallt, jag ska minsann iväg å köpa dom dära supermegapraktiska lådorna jag med, jag faller för grupptrycket *suck* ;P

Den enda nackdelen jag kan se med dem är att jag skulle vilja att lådorna var mycket större. Men det är hur supersmidigt som helst att man har helt öppet till dem och man bara kan sticka ner handen och kela lite utan att behöva öppna burdörrar och ha sig hela tiden. Dessutom slipper man ju garanterat galler-gnagande!

#10 jag håller med om att jag oxå skulle vilja ha dom större, men som det ser ut nu så skulle det behövas lite ordning i röran här hemma.
Bilder på g? :)

#13 Hur når du upp?
Jag har underdelen av din stapel.
jag är inte klar än.
ska in med en ny rad imorgon.
just nu står det prylar överallt så jag vill inte fota.
#14 Det är inga problem att nå upp, jag tar alltid ut lådan helt när jag håller på med en hamster, sen sätter man tillbaks lådan.
Inte så tunga som vanliga burar kan vara heller vilket är bra om man har ont i lederna som jag har.
#13 Vad fint och prydligt.
hur många hamstrar har du??

Ojj vad fint det blev ! Många burar alltså många hamstrar !! :D

Så där kanske man ska ha de….
#17 Jag har 28 Guldar, 6 dvärgar (varav den ena är Mickis)
Jag har även några gerbiler här hemma.
Fullt upp men lätthanterligt med dessa lådburar som jag har här hemma, kommer efter flytten enbart att ha sådana "burar" till mina djur förutom gerbilerna som har största "samla" lådan.