Hamster iFokus

Hamster

Etiketterburartillbehörinredning
Läst 1247 ggr
Flikka
0

Gräs i Buren ^^,

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag vart och plockat gräs att ha i Gnäll och Hugos burar (se bilderna) Men är det bra att ha det ? :D

Flikka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gnälls Bur xD

KAGE
0

Tänk på att ohyra kan följa med gräset

/Karoline.

Ham-Madam
0

ta inte det grova gräset

sånt man sätter mellan tummarna å blåser så det piper,det gräset är vasst å de kan skära sej i mungipan el under tassarna.

ta istället sånt gräs som är tunnt å ser mjukt/snällt ut

Flikka
0

#2 ush då :S #3 Just nu är det blandat gräs :D lite sånt vasst men tog det underst så dom inte skär sig på det :P

GylleneAvel
0

och plocka inte nära vägar/gator för Att undvika avgaserna… Jag brukar också innan jag ger det till hamstrarna tvätta och rensa lite…

Flikka
0

Japp :D jag tvättade rensade bort gammalt gräs och sånt och lät det torka en en stund :D

Asa-N
0

Det finns ju ingen uppsugningsförmåga i gräs så pinkar de i det så lär det nog börja lukta ganska fort.

emmsaaan
0

Tycker inte att det verkar nödvändigt alls. Men en hög med gräs kan du slänga in, men varför i hela buren?

Ham-Madam
0

hamstrar brukar uppskatta omväxling så jag ser inget fel i att hon har gräs i buren nån dag.

uppsugningsförmågan kan man lösa med en tidning i botten.

allt burunderlag bör ju bytas ofta så det inte börjar lukta.

torv,sand,jord etc måste ju också bytas efter 2-3dar för att inte lukta blärk.

ombyte förnöjer heter det ju.

har man en bytta som fungerar som en hamstertoalätt då underlättar det ju å man byter den oftare.

Flikka
0

#7 mina hamstrar kissar inte på gräset inte heller om dom haft spån :D så det spelar ingen roll för dom har små toaletter :P

#8 Visst kan man slänga in lite gräs,men det är säkert mer intressant för dom att ha mycket gräs :P

Alex-s
0

gnäll ska ha gräs :D

Flikka
0

# Yes ;D Lille Gnäll fuling ska ha gräääs :P men inte bitas :P