Gräs i Buren ^^,
Tänk på att ohyra kan följa med gräset
/Karoline.
ta inte det grova gräset
sånt man sätter mellan tummarna å blåser så det piper,det gräset är vasst å de kan skära sej i mungipan el under tassarna.
ta istället sånt gräs som är tunnt å ser mjukt/snällt ut

#2 ush då :S #3 Just nu är det blandat gräs :D lite sånt vasst men tog det underst så dom inte skär sig på det :P

och plocka inte nära vägar/gator för Att undvika avgaserna… Jag brukar också innan jag ger det till hamstrarna tvätta och rensa lite…

Japp :D jag tvättade rensade bort gammalt gräs och sånt och lät det torka en en stund :D
Det finns ju ingen uppsugningsförmåga i gräs så pinkar de i det så lär det nog börja lukta ganska fort.

Tycker inte att det verkar nödvändigt alls. Men en hög med gräs kan du slänga in, men varför i hela buren?
hamstrar brukar uppskatta omväxling så jag ser inget fel i att hon har gräs i buren nån dag.
uppsugningsförmågan kan man lösa med en tidning i botten.
allt burunderlag bör ju bytas ofta så det inte börjar lukta.
torv,sand,jord etc måste ju också bytas efter 2-3dar för att inte lukta blärk.
ombyte förnöjer heter det ju.
har man en bytta som fungerar som en hamstertoalätt då underlättar det ju å man byter den oftare.

#7 mina hamstrar kissar inte på gräset inte heller om dom haft spån :D så det spelar ingen roll för dom har små toaletter :P
#8 Visst kan man slänga in lite gräs,men det är säkert mer intressant för dom att ha mycket gräs :P
gnäll ska ha gräs :D

# Yes ;D Lille Gnäll fuling ska ha gräääs :P men inte bitas :P