Guldhamster som flockdjur
Haha tro de eller ej!
Har två stycken underbara individet här hemma som faktiskt funkar tillsammans. Dem bor inte i samma Bur!!! Men de brukar träffas i ex soffan. Det är tänkt att jag ska para dem med varandra för att få fler av denna sjukt underbart snälla hamstern men dem vill inte! Det är MYCKET roligare att springa tillsammans på äventyr.
Ärligt så tycker dem faktiskt det är roligt att vara tillsammans ute, ibland är det lite frustrerande för Molle bara xD Men Tanja säger aldrig ifrån. Hon vet inte hur man gör, han bet honom i nackskinnet en gång. Men hon höll honom bara där lixom.. såg ut som om hon ville markera att nu räcker de-nu upptäcker vi världen istället. Och så sprang dom vidare på golvet.
Jag är väldigt förvånad över detta faktiskt. Hur kommer det sig? Har de "bara" väldigt bra personlighet eller är hamstrarna påväg att bli snällare o fredligare emot varandra?
Och framförallt.. Hur tusan får jag dem att sluta leka och istället para sig med varandra? Jag har testat alla möjliga ställen och inget verkar funka. Kanske ska tända ljusen?:P haha!!
**PROVA INTE HEMMA ATT SLÄPPA IHOP TVÅ GULDHAMSTRAR OM DET INTE HANDLAR OM PARNING FÖR DE SLÅSS OCH KAN DÖDA VARANDRA OM MAN INTE KAN SÄRA DEM!!!!
DETTA ÄR TVÅ INDIVIDER SOM INTE FÖRSTÅR HUR GULDHAMSTRAR ÄR PÅ RIKTIGT!! ANDRA GULDHAMSTRAR TAR DET PÅ BLODIGT ALLVAR!
**Mvh Malin

Gud va söt den långhåriga var!
#1 Båda är långhåriga. En är hane bara å dom får längre päls.
Va knepigt att dom inte vill para sej med varann! :P Hoppas de kommer på bättre tankar snart :)
Funderar starkt på att lära mig hamsterspråk, sätta dem i skolbänken o lära dem hur hamstrar faktiskt ÄR.. och såklart en hård kurs om hur man para sig! Jag måste ha ungar efter dessa xD
#3 Haha, ja, kanske vore nåt. Lite sexualkunskap för de bägge XD

Hahaha! Vilka knasbollar^^
Ställer sig Tanja när du berör henne? Så att hon brunstar ordentligt så att säga. Har du provat vetegroddar och vetegroddsolja samt mycket ljus? Det höjer iaf fertiliteten men hur det är med lusten vet jag inte, haha!
Sen kan man prova att sätta de på ett litet utrymme, typ en petbox nr. 2 el.3, vissa hanar som är lite tröga kan fatta galoppen då. Eller stryk henne över ryggen så att hon står och sen ställer du ner Molle med nosen direkt "i" rumpan på henne….

guu så sööta
#5 Tycker jag ger mina hamstrar allt xD men ska köpa vetegroddar igen och olja. Ljuset kan jag inte styra över så mycket eftersom där inte är någon lampa, den kommer! men nu när det är sommatid så är där ju mycket ljus så tycker itne de ska vara några problem.
Molle vet ju hur han ska göra :) Han är pappa till två tidigare kullar :) Så han fattar och försöker ibland, men inte mer. Sen är de upptäcka världens som gäller.
Tanja har inte egentligen visat några tecken på brunst, kan vara jag som missat det helt oxå. Så det var df jag började sätta ner henne med molle för att de om hon verkligen inte var brunstig men kanske (av någon anledning) inte visade det. Men gav motsatt effekt xD

Då ligger ju problemet i att Tanjai nte brunstar ordenligt och därför är hon inte intresserad av Molle, skrotfian^^
prova med vetegroddar och olja och se om det ger ngt resultat, annars så är det bara att kolla alla möjliga tider på dygnet om hon brunstar då, vissa honor är helknäppa med brunsttider.
#8 jag tror hon brunstar konstigt faktiskt, för dom får alltid allt möjlgt o äta så brist på nått borde de inte vara :) Men jag ska proppa i henne det iaf :) Tack för hjälpen!
Eller så tycker hon kanske inte molle e snygg nog ;) haha stackarn :P

Haha ja det är bara att kämpa på! Jag håller tummarna för er = )