Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 703 ggr
Sara87
0

Gnager din hamster?

Jag är nyfiken på hur era hamstrar är när det kommer till gnagning.
Är dom som mina som inte gnager på kartong å pinnar eller strimlar dom ner kartonger å toarullar i ett nafs?? :)

TiinaN
0

Det är lite som de vill, när de har riktigt tråkigt så kan de börja knapra av lite toarullar och använda som bo men annars inte :)
Hade dock en liten dvärgis förut vid namn Lady som älskade att bita på både toarullar och plast. o_O Och säger bara: man kunde inte ens tänka tanken att lägga in något som var utan av kartong/plast. Det skulle försvinna DIREKT! xD

Sara87
0

Det enda min yngsta toka gnager på är plasten på ställningen på sitt Nobby-hjul! Kartong å sånt är i princip orört.
Kan inte se att de två gamlingarna gnager nå heller, på nåt! :P

TiinaN
0

Okej xD
När jag en gång la ner ett plasthus till henne (innan jag visste att hon typ gillade att käka plast), morgonen därpå så var dörr öppningen 3 gången så stor och botten av huset halvt avgnagt o_O
Snacka om att dem har starka tänder!

Sara87
0

#3 Shit..Ja, ibland förvånar dom en :)

Lovizaa
0

Min hamster, gnager det ända hon gör, hon gnagde ju sig ut ur buren och nästa dag satt hon bakom diskbänken… har köpt en gallerbur nu åt henne (fast det råka bli en för liten Generad) å hon sitter bara o gnager i gallret… Under vattenflaskan!!! hon blir blöööööt ^^…men hon har suttit där i snart en kvart och gnagt på samma ställe >.<

vad finns det för Bur som kan passa henne, som gnager hela tiden, i allt???

TiinaN
0

Ikea- låda ;)
www.ikea.se , sök på "samla" elr "antonius".

Denna kommentar har tagits bort.
[findusen]
0

gukdhamstern gnager bara på gallret^^ o majsstänger/kräckerpinnar. liiiite på äpplegrenar.
dvärgarna strimlar toarullar o kartonger i ett naffs :) men inget annat :P