Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 573 ggr
Deco
0

Separeras från mamma?

Minas bebisar är 3 veckor idag och nu börjar man ju tänka lite mer på vad som ska komma, med separation från mamma, flytt osv.

Hur gör ni när ni separerar dem från mamman, sätter ni alla honor i en Bur och alla hanar i en Bur? Eller får de redan då varsin Bur (om ni har tillräckligt många)? Mår de bättre av att få bo ett tag till med några av sina syskon eller kan man lika gärna inreda varsin Bur åt dem på en gång? Eller åtminstone dela upp dem lite så att de kanske bor tre och tre?

Och om ni inte får ungarna sålda "direkt", hur länge låter ni dem dela Bur? Ända tills 8 veckor eller separerar ni dem innan den åldern?

Ham-Madam
0

jag låter honorna få bo kvar ett tag till med mamman.

pojkarna får bo ihop i en Bur from de är ca 4v.

Deco
0

har du hanarna tillsammans tills de är 8 veckor då i fall de inte blivit sålda innan dess?

Noomie
0

Om de inte slåss…då måste du sära dem innan dess…men annars kan du ha dem ihop tills de är 8 v

Deco
0

Mina små gnabbas ju som det är, 3 veckor gamla! Som jag ser det verkar det dock vara bus"bråk", men jag kan tänka mig att de kommer bli ordentliga bråk innan 8 veckor. Vi får väl helt enkelt se, burar finns iaf till var och en av dem :)

Däremot tror jag honorna får lämna mamma också, hon tycks vara rätt less på dem redan nu. Vilket väl iofs inte är så himla konstigt med 13 små illbattingar runt sig hela tiden ;)