Utebilder
Igår va de så fint väder att jag fick för mej att ta ut nån av hamstrarna en stund i gräset, det slutade med att alla tre fick komma ut en stund var :)
Givetvis tog jag kort på töserna när de va ute för första gången i år. Det såg ut att va mkt uppskattat å Mirre va jättearg när jag lyfte upp henne när det va dags att gå in ^^
Mirella va den första som fick komma ut.

Cool bild :D

Söta tjejen

Glammy va nr 2 ut å hon gillade verkligen att knalla runt.

Stumpan

Svart-vitt, lägg märke till tassen. På språng ^^

Astrid.

Assi-bassi kikar fram, hihi.

Gullet :)

Det var allt för denna gången ^^
åhh vilka sköna bilder ..:)
Tack Noomie! Som sagt uppskattades det mkt av tjejerna att få komma ut lite. Så fort de kände den friska luften piggnade de till :D
Vad söta hamstrar och snygga bilder. Att du vågar släppa ut dom i gräset det vet inte jag om jag skulle våga.
#12 Jag håller koll som bara den runtom kan jag lova :)
Tack!
Fina bilder! Jag har inte vågat ta ut mina hamstrar ännu. Hehe, när jag hade Eowe ute förra året var han urfeg XD Tog 15-20 minuter VARJE gång innan våga gå mer än en halvmeter ifrån mig. Sen skulle han upp i mina byxor hela tiden..
#14 Hihi, ja ibland är dom fega. Den som rörde sej mest nu i söndags när jag tog ut dom va Glammy faktiskt. I sommar när dom fått vara ute några ggr till så är det nog Astrid som kommer springa ifrån mej fort som tusan. Hon ska till myrbona förstår du ;D haha.
Näe men man får ju va lite försiktig när man väljer att ta ut dom. I söndags va de som sagt väldigt varmt å skönt så då vågade jag. Men nu ska jag hålla dom inne några dagar just för att se att dom inte drar på sej nån förkylning, de vill man ju inte :/
Jag tror mina ska få komma ut idag….
#16 Då blir dom säkert glada! Mina töser blir superpigga direkt dom känner den friska luften :D
småtting tjejjerna får vänta lite till, dom är ju bara 4 v.
#18 Ja, de låter klokt, det är ju bara april änsålänge ;) Dom hinner ju komma ut senare! hihi
åhhhh om det blir så där jättevarmt i dag igen kanske jag tar ut någon hamster . får tänka på det( är rädd för hundar å katter å rovfåglar )
Noomie: Ta ett duna lock eller två så kan du fika under tiden du har två hamster ute. På så vis är dom även skyddade ovanfrån.

vad gullig :D <3
Verkligen jättefina bilder :)
#13 Jaa, det är nog ett himmla jobb att hålla koll, efter andra djur te.x hund. Det är väl vid 15+ man kan ta ut sin hamster eller hur? Skulle vara roligt att ta ut dom när det blir lite varmare.^.^
#23 Va jag har hört så brukar man säga att man kan ta ut dom när det är lika varmt ute som inne så att temperaturskillnaden inte blir så stor å det låter ju ganska logiskt :)
Jag har min hund innanför stängslet, jag är mer orolig för min yngsta katt som ibland kan va liiiite för intresserad av hamstrarna :P
#24 Okej tack för svaret. Jag har bara andra smådjur hemma, så för mig del ar det som tur ingen katt-fara. Fast det skulle vara roligt att ha katt om man inte skulle vara alergisk mot dom.:/
#25 Ok. Det är väl isf andra katter eller fåglar du får se upp med. Ta buröverdelen å sätt på gräset så kan dom ju krypa runt där under, det är ju kanon :)
#26 Jaa, vad smart så ska jag göra. :)
Urhärliga bilder ^^ Måste ta ut Lipton någon dag också ^^ Han älskar det :P
#28 Tack så mkt :)
Ja, kan inte tänka mej nån hamster som inte gillar att få komma ut i friska luften en stund ^^
Går runt hela buren å undersöker :)

Hittade tydligen nåt att mumsa på.

Glammy :P

Söta rumpen ^^

Dörrar är överskattade när man kan krypa ut varsomhelst :P

Vackra Astrid :)

Posar :)

En till söt rump, hihi.

Tittut ^^

fina bilder!!!!!!!!!!!!! :O
Tack tack Lovizaa
#41 Han är ju så otroligt söt! Ser ut som om han trivdes där i gräset, ser ut att sitta å fundera lite :)
sr härligt ut,,ska också försöka o fota mina ute i gräset,,:)
###
neva masquerade
**_Titta gärna in på min hemsida.
Välkomna :)_**
**_www.123minsida.se/scuzzies_**

Söta
Smart lösning med kompostgaller 

#45 Tack. Ja visst, fast det va liiiite krångligt att få fast kartongen, men det gick :P
#46 Man brukar säga att de när det är lika varmt ute som inne på ett ungefär å inte blåser så är det lagom för då blir temperaturskillnaden inte så stor. Jag vet inte hur länge som är lämpligt att ha dom ute, men jag brukar låta det räcka med 10-15 min för mina. Ha dom helst i skuggan när solen skiner starkt så dom inte blir för varma. Det är alltid bra att fråga när man inte vet! :)