Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 493 ggr
Deco
0

Städa vid kull?

Man ska ju inte pillra på ungarna innan de är i alla fall 10 dagar, men när brukar ni rengöra buren första gången efter att kullen är född?

Minas bebisar blir 10 dygn i natt/i morgon bitti. Buren i sig är inte direkt skitig, jag rensar ju hennes kisshörna varje dag, men lite blir nog ändå kvar eftersom hon kissar direkt i spånet (tycker inte riktigt om de "toppmoderna" toaletterna) och boet börjar ju ha gjort sitt. Jag rensar ju bort Färskmat och så därifrån men det hålls ju inte fräscht hur länge som helst i alla fall. När tycker ni att jag kan rengöra? Och när jag gör det ska jag sätta mamma tillsammans med ungarna i reseburen då?

Asa-N
0

Jag brukar göra det när de är ca 14 dagar.

Deco
0

Flyttar du över hela familjen (-pappa förstås) till en petbox eller liknande då?

Imasy
0

jag flyttade över mamma + bebisar i en annan låda bara medans jag städade. gick lite enklare så ;)

Deco
0

Kanske är bäst att gräva fram en miniduna och sätta dom i den medan jag städar storburen. Så kan de boa och ha sig där medan jag rengör.

Asa-N
0

Räcker med en petbox, lite större eller annan pyts med höga kanter. Det tar ju inte speciellt lång stund att städa buren.