GIGANTO!
Fotade min "lilla" älskling lite för en stund sen medan hon jobbade på för fullt med att boa och samla mat in till boet. I morgon är dagen för beräknad nedkomst och i dag rör hon sig väldigt lugnt, det märks att det närmar sig. Jag tycker hon växt jättemycket bara sen i går kväll och försökte få det hela på bild, men som bekant är det inte det allra lättaste. Dessutom inte med en mobilkamera, men bulorna på sidorna är gigantiska!
Trodde föresten att jag skulle få se henne föda medan jag filmade henne lite, hon satte sig i "födarställning" och började böka och knöka och tvätta sig "där nere". Hann ju bli alldeles nervös, men så la hon sig och sov i stället *hihi*
Nåja, här är min fin fina tjockis! 

Ojoj va enorm hon är. Hihi min gerbil som är beräknad till idag är lite småbucklig, men nån som inte har gerbiler själv skulle säkert inte ens se skillnaden:-P
Oj, viken bamsetjej! Det måste var många som vill ut!
oo va spännande med gerbilbebisar! Ingenting på gång ännu? :)
#2 det återstår att se ;)
Oj, giganto va verkligen passande rubrik!
Hoppas förlossningen går bra :)

Shit! Hon var inte liten hon! *thihi* :D
// Nathalie

Jo min har fått nu hihi. Hur många vet jag inte än. Men de brukar ju inte få så många som hamstrar, de får ju typ 2-7 för det mesta.
du lär ha fler än så med den magen :)
grattis

Jah ska få en hamsterunge om 2-1veckor och gud vad mamman var tjock men din var nog tjockare
Stooooooor mage! Grattis till kommande kull.

Haha guuud vilken mage ;)
#7 Va roligt! Grattis till bebbarna! :)
Gummsan boar på här för fullt och lämnar bara boet för att samla mat eller papper samt för att gräva ihop mera spån till boet. Jag kommer gå på nålar i morgon i väntan på bebisar och bara för det kommer hon väl dra över *fniss* Uppdaterar garanterat senare hur det går/gått :)
Låt henne vara lite ifred också, så det inte går på tok när bebbarna kommer för att hon blir stressad. Ett tips bara :o) jag vet hur svårt det är att hålla sig borta, men det är nödvändigt.
Min Vim fick 15 och det lär nog luta åt det hållet för er del också! Lycka till till dig och mamma hamster! 
#14 Jadå, sen i efterdmiddags får hon vara helt i fred. Jag kommer inte våga vara och röra på ett bra tag, är smått livrädd att hon ska bli stressad och äta upp de små liven. Inte för att hon är en stressad hamster på något sätt, men som nybliven mamma kan ju vem som helst bli stressad
Däremot kommer jag nog lyssna (på lagom avstånd) efter eventuella bebispip 
#16 det låter bra, ge henne mat precis som vanligt, sådant som hon är bekant med. Bara hon får lugn o ro när hon föder så ska det nog gå bra ska du se :o)
Ja precis :) Mat (torrfodret) har hon numera två skålar av, nyfyllda tidigare i dag.
Hon har byggt ett rejält bo av papper nu, massor mycket större än nånsin förut. Det är så häftigt att se hur hon kämpar på för att göra iordning!
Självklart! :)