den första knatisen
Hej i dag knatade den första ungen omkring i boet ^^
så jättefin är den. :)
Jag filmade men vet inte om det går att lägga in film…
Någoting spännade med denna kullen är attt vissa ser satin aktiga ut? :)
hehe visserligen ligger det ju regressivt bakåt på båda föräldrarna så omöjligt är det ju inte :)
En fråga dock, hur vita på magen är rost? Mina rostbäbbar är väldigt tydliga i sina teckningar , röda på ryggen och vita på magen ..snyggt visserligen :)
Nåväl ska packa och städa klart nu…
kramar
Det är omöjligt att det kommer satin om inte en av föräldrarna är satin. Satin är ett dominant anlag och måste bäras av en av föräldrarna :o) så finns det bara bakåt i stamtavlan så är det omöjligt att det kommer satin i kullen.
Rost ska ha en tydlig maglinje vill jag minnas :o)
Oki :)
jag trodde det va recessivt :)
då e konstigt för dom glänser verkligen hihihihi
nåväl, dom e så små än så ögat kan lura mig jue :)
Nice ungarna har tydliga så då e ju det bra :)
Småbebbar kan blänka även om de inte är satin, så det kan vara knepigt att se om man inte sett det förut :o) Men satin är alltså dominant liksom de flesta teckningar :o)
Jag kan ikväll lägga ut en bild på den rost rö jag hade i förrförra kullen, iofs en satin, så får du se maglinjen på den, men det blir först ikväll när jag kommer hem :o)
skulle vara kul med nya bilder på din kull sen.
Alltid roligt när dom blir aktivare dom små.
#0 Mysigt när de börjar röra på sej lite mer :)
Ladda upp filmen på t.ex. youtube eller photobucket.
får göra det när jag kommer till stkhlm ..:)

NÄÄ har då fått en KNATIS!! åååååhhhh!!!! grattis!! mina är väl en eller två dagar yngre än dina, ska bli kul se när man får se den första knatisen här hemma;)

Rent teckniskt sett hade de kunnat vara satin om en av föräldrarna är satin men en väldigt glanslös sådan :P Men det är nog bara som det ser ut på dem att de är x)
#8 Men i detta fall är ingen av föräldrarna satin, så det kan inte vara satin i kullen.