Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1213 ggr
nono
0

Nya bilder på dvärghamsterhuliganerna

11 dagar gammal

nono
0

11 dagar och fortfarande lugna

nono
0

19 dagar gammal

nono
0

21 dagar gamla och matglada

nono
0

21 dagar och leker med pappa Peter, väl vaktade av oss.

nono
0

24 dagar och får leka med hjulet för första gången

nono
0

Sammarbete

nono
0

Någon som kan skilja dem åt?

nono
0

Rani vill alltid upp och kela

nono
0

Myser ihop i nya "leklådan"

Hamzter95
0

den där svart vita färgen så ser exakt min hamster ut :D (Gurkan) :P va heter färgen ?

Krikke
0

mandariner <3 det är de ja har här hemma :)

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

nono
0

Dvärghamsterungarna är nu huliganer. De lekar och bråkar och låter som tokar. De är så lekfulla och mysiga och vi kelar med dem alla långa stunder varje dag så alla är supertama och några av dem nästan slåss för att först komma upp i handen och få kel. Stackars mamma Lena är både trött och mager nu. Dags för henne att få slippa alla utom Rani snart.

Den keligaste är Rani, den enda mörka. Hon är helt otrolig, lik sin mamma i sättet, aktiv och tam. Klättrar gärna på allt som finns. henne behåller vi på dotterna begäran.
Blomma (en av de ljusa) är nästan lika tam och mysig, också supertam och tycker om att klättra. Kommer flytta till dotterns bästa kompis.
Tristan är snabb som bara den, enda killen i flocken och rolig så klart.
Vilda är lite blygare men om man håller ner handen en stund (och syskonen inte är i närheten) så kommer hon snart upp och myser lite.
Tingeling är den tysta och trötta tjejen. Hon kommer så småningom upp från sin håla och leker men sover gärna en stund till.

Min dotter påstår sig se skillnad på de ljusa ungarna men jag gör det inte, inte på utseendet i alla fall. Jag tycker att jag har koll på vem som är vem pga deras olika beteende men när alla leker i en stor hög så ser jag ingen skillnad.

Ska bli kul att ta en till kull sedan, men inte förrän mamma Lena har fått tillbaks sin vikt, styrka och ork. Hon börjar verkligen tröttna på ungarna nu.

Helena1978
0

Helt underbara, hela högenSkrattande Mandarin är bara såå snyggt!!

membeel
0

Men så sööööööööööta!!!!! :)

[dbbiie]
0

Urgulliga! :):)

Sara87
0

Vilka fina bilder å ursöta bebbar! Kul med en bilduppdatering, det har jag sett fram emot, hihi :)

mandizen-
0

Fina bilder !! å underbara bebisar !

nono
0

#16 Ja jag såg din kommentar och kom på att jag bara lagt upp bilder på hemsidan och inte här så jag rättade snabbt till det…. Skrattande

[Popcorni]
0

När urch vad söta!! Hoppas på att min hamster har ungar i magen:P Vill också ha gillefjun. Vad har mamman och pappan för färganlag?

Krikke
0

pappan är mandarin, förmodligen mamman också, de vet ja inte, men på #4 ser man pappan :P

/ Krikke

[Popcorni]
0

#20 Mamman är inte en mandarin, för två som är mandarin kan inte få ungar. Så hon måste vara något annat. :)

beccan92
0

ååå så underbart söta!!! mandariner är ju så gulliga =o)

Totte-
0

ååååå va sööta dom är!!=0)

nono
0

Lägger in en bild på mamma Lena här

Krikke
0

hehe men ja har haft 2 mandariner som fått ungar, och en utav dom ungarna väntar nu ungar me en mandarin :P

/ Krikke

Krikke
0

haha asså, mamman e augoti :P

/ Krikke

Ham-Madam
0

stoffe är du säker på att dina är vintervita ?

är  båda el den ena cambells mandarinfärgade så kan de få ungar.

två vintervita mandarinfärgade el där en är bärare av anlaget å partnern synligt mandarin så blir det inga ungar.

alltså två mandariner,två mandarinbärare el en bärare å en mandarin de tre paren kan inte få ungar ihop om de är rysk vintervita.

en pearl,agouti el sapphire utan bärare av mandarinanlaget,kan paras med en mandarin å få ungar.

har fött upp mandarin i över ett år nu.

vet flera som försökt med två mandariner å inte fått nåt.

flera säger att det är omöjligt att få ungar på M-M parningar å blir det så är det oftast så att den ena mandarinfärgade är cambells å inte av arten rysk vintervit dvärghamster.