Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 466 ggr
Imasy
0

beställa en mix- blanda hamsterungar

den djuraffären som jag köpte berit och margit ifrån, sa att när de beställer ungar så köper de en "mix", alltså blandade färger, vilket borde betyda att de blandar ihop ungar ifrån olika kullar. Är det verkligen bra? jag skulle själv aldrig gå med på det, utan ska zoo butik köpa av mig blir det kull syskon isåfall.

i buren där berit och margit satt var det caramell, dove, svart bandad, och en nf/ ev silvergrå bö, minns inte riktigt. men alla dessa ungar kan väl inte ha varit kullsyskon?

vad har ni för åsikter om detta?

Asa-N
0

Är ungarna jämngamla är inte det något problem. Bara de är särade åt när de är 8 veckor. Personligen skulle jag inte göra det men de allra flesta zoo-butiker vill ju ha flera färger att välja på så jag förstår att de tar dessa mix-ar.

Imasy
0

den dagen jag var in för att titta ut berit och margit fick jag höra att de var ca 6 veckor gamla, dagen efter när jag var in för att hämta dem fick jag veta att de var ca 8 veckor gamla. slog mig sedan när jag kom hem att de skulle ju ha haft en egen Bur om det stämde att de var 8 veckor…

mintooo
0

hm det verkar lite Mysko :S