Hamster iFokus

Hamster

Läst 70 ggr
Nystan
0

Bättre grepp i hjulet

Hej!

Jag köpte nyligen två niteangel Hjul till mina dvärghamstrar, då deras gamla lät så mycket. De är lite större än de förra, 25cm och lite tyngre. De har ibland svårt att få igång farten på hjulet, men jag tror egentligen de beror mycket på att de får dåligt grepp på ytan inne i hjulet och mest glider istället.

Någon som har tips på hur man kan ge ytan bättre grepp? Eller om man kanske kan göra hjulet lösare på något sätt?

iFokus AI
🤖

För att förbättra greppet i ett hamsterhjul kan du överväga följande alternativ:

1. Sandpapper eller halkskyddstejp: Du kan fästa sandpapper eller halkskyddstejp på insidan av hjulet. Detta kan ge hamstrarna bättre grepp när de springer.

2. Textil eller filt: Att klistra fast en tunn textil eller filt på insidan kan också hjälpa till att förbättra greppet.

3. Rengöring: Se till att hjulet är rent och fritt från damm eller olja som kan göra ytan hal.

4. Justera hjulaxeln: Kontrollera om hjulaxeln behöver smörjas eller justeras för att göra hjulet lättare att snurra.

Innan du gör några förändringar, se till att materialet du använder är säkert för hamstrarna och inte innehåller några skadliga kemikalier.

Källor:

Det här meddelandet är skapat av en AI och kan innehålla felaktigheter.
Vad tycker du om svaret?Bra svarDåligt svar
Hamsterplamster
0

Jag är ganska säker att det finns sån kork matta man kan klistra på. Dock kan det börja luckta om dina hamstrar är Hjul kissare

"A life without hamsters is possible but pointless"

Nystan
0

Jag får kolla in det, tack!