Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterhamster
Läst 151 ggr
tessi21
1

Långhårig hamster

Söker med lylta efter en långhårig hamster,gärna en hona.
Finns de möjligtvis någon i dalarna eller gävle ?.
Och gärna en unge

Cireea
0

Kika efter uppfödare på uppfödarkartan: https://hamster.ifokus.se/discussion/1493503/uppfodarkarta

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
  • Redigerat 2025-09-01 14:54 av Cireea
tessi21
0

Har redan haft kontakt med dom och dom har inga .

zickan
1

Verkar inte va så många kullar födda just nu, lite tålamod så kommer det. Vettiga uppfödare har inte kullar hela tiden och vissa kullar är det många som visat intresse på sedan innan så de troligen har hem när de väl föds sedan. På det pricka in att det finns långhårig hona kan ta allt från direkt till lite tid att hitta.
Själv haft 4 kullar i år och väntar min 5te nu snart troligen.
Får skriva runt och se vad uppfödare har för planerade parningar och se om du kan stå på intresse lista.

Om det är just långhårig du är ute efter så skulle jag dock rekommendera söka mer efter hane istället. Honor brukar inte va så långhåriga när de blir vuxna. Mer att de har som en kjol eller två toffsar längst ner på baken och kanske toffsar på sidorna av huvudet.
En del blir även sämre i pälsen än så och kan se mer ut som korthår. Mest hanarna som får mer långhår päls.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ellrose
1

#0: Jag finns i Gävle har Ellrose. Kommer para i dagarna.

( Ellrose Hamsteruppfödning)

zickan
1

#4: Jasså du det kommer du göra 😛. Vilka föräldrar?, något obesläktat med mitt?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Ellrose
0

#5:
Ja, Hona från mig Liljekonvalj / Lavendel o en hane som har gener från mig men som jag ej har kvar. Lilja fött upp Riki silversobel.

( Ellrose Hamsteruppfödning)